Sol i sinne

Goder kväller vänner!

Nu är allt vad heter studier och plugg avslutat - skönt! Detta innebär att vi (främst jag som åter har dagarna fria) kan ligga på stranden och lapa sol. Dags nu att jobba lite på brännan innan vi åker hem.
 

Detta med studierna ja... Jag har ju varit aningen luddig med vad jag studerat och varför vi varit just på Koh Lanta. Har inte riktigt velat dra fokus till vad jag sysslar med när studieperioden varit så intesiv. 
Det jag alltså har pysslat med på denna lilla ö i över tre månader är - läst en intensiv-kurs i Thailändska.

13 veckor - måndag-fredag - 6 timmar om dagen. Plus hemläxor. Haft en hel del att göra med andra ord och därför inte haft så mycket annat att skriva om här. Men i går vart vi klara och uteximinerade och denna lycka som jag kände då. Inget mer plugg, tidiga mornar och läxor. Näh - bara vara nu tills vi åker hem! Jo jag tackar!
 
I dag har vi hängt på stranden ganska mycket och detta har vi tänkt att göra varje dag tills vi lämnar Koh Lanta, den 20 mars. Och det magiska datumet innebär också att det var precis 1 år sedan vi lämnade Sverige. Jisses - säger jag bara, vad fort tiden gått.
 
Den 20 mars åker vi i alla fall till Phuket, stannar där 1 natt och sedan flyger vi till Bangkok. 10 dagar framåt från det ska vi resa runt bland lite öar vi inte sett ännu, som ligger ett par timmar utanför huvudstaden. Och den 31 är vi sedan tillbaka i Bangkok för att SHOPPA! Inte alldeles för mycket såklart. Pengar måste hållas i och väskan får inte väga för mycket. Men det är fortfarande väldigt billigt på många marknader, så vi kommer att kunna handla en del för en liten peng.

Den 2 april sedan - flyger vi hem! Känns bra faktiskt!
 
Nedan ser ni min eximinations-video. KRAM!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jooseppi.

No niin! Että ollaan sitä tajta luettu :) men är det bara jag som inte kan se videon? Åååh, snart är ni äntligen hemma ❤ inte ens två veckor kvar! Jippii :)

Pusu!

Svar: Jag vet inte om det bara är du - förmodligen! :-P Jag kunde se den i alla fall, via bloggen. Ingen har skrivit nåt men kanske i och för sig bara är du som har försökt titta på den, haha! :-) Yes, nu är det 10 dagar kvar, vad konstigt men vad roligt! :-) Pusu
Vi två

2013-03-22 @ 23:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0