djurens rike

Hej vännerna!

Här ligger jag i sängen och lapar kaffe & tittar på skidskytte. Roligaste sporten som finns tycker jag. Det tycker inte Joni. Han är därför iväg på annat, han ska klippa sig, köpa en sladd, köpa mat och sedan får vi se vad han kommer hem med...
 
I morse såg jag hunden som hänger här i huset nosa på något. En gräshoppa som febrlit försökte ta sig i från myrorna som ville tugga på honom. Djurvän som jag är putsade jag bort myrorna och la upp gräshoppan på ett blad i en buske. När jag gick ut 20 minuter senare hade den ramlat ner igen. Jag hann inte ens ta upp den en andra gång, innan en ödla sprang för kung och fosterland och nöp tag i honom. Sedan sprang han, ödlan, tuggandes och fort som tusan upp för en palm med gräshoppan i munnen så jag inte skulle knycka den av honom.
 
Djurens rike och djurens lag med andra ord. Det vara bara det idag!
 
Det syns inte riktigt (ödle-rackarn är smart och gömmer den) men han har alltså gräshoppan i munnen här men gömmer den bakom palmen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0