1 år på resande fot & hejdå Koh Lanta

Hej på er!

Jaha, då var 20:e mars här! 20:e mars förra året satt vi tidigt i ottan nervösa på Arlanda och väntade ivrigt på att få lyfta mot Thailand. Frågorna var många & funderingarna likaså.

Hur länge kommer vi att kunna vara borta? Vi länder kommer vi att kunna besöka? Vad kommer vi uppleva?

Och ja, hörrni! I dag är ett alltså ett år sedan vi lämnade Sverige. Ett år!! Det är ju så jädrans länge om man tänker efter. För inte känns det som om om vi har varit borta så länge.
 
Och till slut hann vi besöka Thailand, Laos, Vietnam, Kambodja, Malaysia, Singapore, Borneo, Indonesien, Filippinerna och också Kina.
 
Ingen dålig meritlista för vårt resande tycker jag & jag är himla stolt över oss för att vi fixat det!
Och vad upplevde vi då? Det enda jag kan svara är - MASSOR!
 

Höjdpunkter för mig har varit - vandra på kinesiska muren, ta dykcert, sett en val & delfiner samt pluggat intensiv-kurs i Thai vilket gör att jag idag både läser, skriver, pratar & förstår. Det finns mycket annat också, men just detta utmärker sig!
 
Annars då? Vi är i Phuket just. Efter fyra månader på Koh Lanta kändes det skönt att komma därifrån idag. Just nu bor vi på ett fint hotell med pool och nära stranden (men som hade ett bra pris på Agoda) & dessutom nära flygplatsen. I morgon klockan 08:00 lyfter nämligen vårt flyg mot Bangkok. Där är vi framme efter en timme och sedan tar vi båten vidare mot Koh Chang. En ö ungefär 5 timmar bort. Tanken är att vi stannar på Koh Chang en vecka och sedan åker vi tillbaka till Bangkok.

Där blir det storstad med allt vad det innebär. Massor med gallerior att gå i (som jag fullkomligt älskar), shoppa en hel del, sightseeing, bio och bara strosa runt i den stora, stora staden.

Och sen vet ni - sen flyger vi hem!

KRAM!
 
På väg till Irish Pub & fira St Patrick's day
Utnyttjade också mitt presentkort som jag fick från skolan. En av de bästa massagen nånsin!
 

Kommentarer
Postat av: Anu

Jag är så stolt över dig!
Längtar sååååå!

2013-03-20 @ 19:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0