Gott nytt år!

God kväll mina vänner och ett gott nytt år vill vi önska!
 
Hoppas ni hade en fin nyårsafton i går. Vi hade det jättemysigt och fick uppleva det finaste tolvslaget någonsin. Här på Lanta satsar de verkligen på fyrverkerier! Dessutom fylldes hela himlen av lyktor som skickas upp från höger och vänster och som sedan i klunga blåste över havet. Det var verkligen vackert!
 
Vi firade vår nyårsafton på den största stranden, Klong Dao och åkte ner dit vid 10-tiden. Efter en bit mat började vi vandra längs med stranden, tittade på alla människor och på de många elddansare som uppträdde. Vi skickade även upp varsin ljuslykta vi också.
 
Innan tolv slog vi oss ner i varsin stol i slutet på stranden och beställde in drinkar. Joni hade dessutom tidigare under dagen köpt en cigarr som vi delade på, inte ofta jag röker cigarr kan jag meddela, men det hör väl lite nyårsafton till. Vid tolvslaget öppnade vi champagnes och sedan satt vi en halvtimme och bara tittade på det häftiga spektaklet som pågick ovanför oss!
 
För att kort sammanfatta 2012 - det mest händelserika året i mitt liv. Vi båda har fått sådana minnen och kommer bära med oss denna resa för resten av våra liv.
 
Önskar er en fin start på året och hoppas att resterande dagar flyter på lika fint! 
 
All kärlek till er
 
 
 
 
 
 
 
 Här kan ni se vilket häftigt tolvslag vi fick uppleva!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Går inte att titta på klippet, kanske gör jag fel :/ det står att klippet är privat.

Gott nytt på er :)

Svar: Gott nytt till dig också! Och nu har jag ändrat, nu tror jag att ni ska kunna se klippet! :-)
Vi två

2013-01-02 @ 15:56:30
URL: http://dowhatittakes.blogg.se
Postat av: Anu

Nä jag kan inte heller se klippet. "Det här videoklippet är privat" står det.
Ja tänk vilket 2012 ni haft! Lämnade rubb och stubb härhemma och stuvade in era liv i två ryggor och hejsvejs bara! Jag är imponerad av ert mod och er ork och jag är så glad över att internet finns så vi kan få följa er. Det enda trista är att jag saknar er bara. Och att det hinner hända mycket även här som jag inte kan dela med er. Men vi tar ikapp det sen.
Stor kram! <3

Svar: Nu har jag ändrat på klippet så nu bör ni kunna titta! :-)Ja, det har varit ett spännande år förra året. Och det blir nog minst lika spännande i år. Försöka kliva ur detta liv efter ett år och plötsligt vara "som vanligt" hemma i Sverige igen. Ja, vi får se hur det kommer att gå. Jag är glad att vi kommit så långt som vi gjort med vår resa i alla fall! :-)

Och visst saknar jag er alla också! Det är tråkigt att missa mycket, men som du säger. Vi tar igen det så gott det går när vi är tillbaka! :-) Jag är glad över din blogg också & att kunna följa er. Tittar in varenda dag hos er! Stor kram tillbaka! <3
Vi två

2013-01-02 @ 16:28:40
URL: http://jag-och-vi.blogspot.com
Postat av: Emilia

God fortsättning till dig Sis! Vilka fina bilder du fick på fyrverkerierna!
Däremot kan jag inte heller se videoklippet som du har lagt upp.
Vilket fint nyår ni har haft. Vi har haft det riktigt bra här i Åre. Det var så fint med alla fyrverkerier:)
Saknar dig! Puss

Svar: Detsamma till dig sis! Nu ska ni kunna titta på klippet, hoppas jag! :-) Vad roligt att ni haft det bra i Åre. Åkt mycket skidor? Bastat? :-)Saknar dig också, Puss
Vi två

2013-01-02 @ 16:58:12
Postat av: Emilia

Vi har åkt ca 4-5 timmar per dag och vi har åkt i 3 dagar;)
Jag har bastat 2 gånger. Första gången basta jag i 2 timmar, hur skönt som helst! Andra gången jag och Stina(hon är med oss här i åre)basta så var vi först själva och sen trilla det in flera stycken hela tiden, så tillslut fick det bara bastas i en halvtimme drygt. Hur är det för er där? Bastar ni mycket?
Har du några nyårslöften? Puss på dig fina du!

2013-01-02 @ 23:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0