En sväng i Malaysia

Hej där hemma!

Hur mår ni? Här är det prima balleria. Vardagen är åter här och jag har tagit tag i pluggandet igen. Det har varit ett par lugna och sköna veckar, men nu är "semestern" över och vi infann oss i vanlig ordning på gymmet häromdagen. VI har blivit så duktiga, både Joni & jag, och går regelbundet och gymmar.

Vanligtvis brukar vi jogga på rullbandet på gymmet i stället för ute, men häromdagen snörade vi på skorna och begav oss på en tur här ute i området. Vilken skillnad från gymmet kan jag säga, Jisses! Att springa i den här kvava värmen var inte direkt samma femma som att springa på rullbandet i ett rum med AC. Såg ut som en vilsen överhettad hund med tungade hängades i mungipan när jag var ute och "sprang", gissar jag. Men -  I gång är vi i alla fall och det är bra!


I går tog också våra dagar slut här i Thailand, tänk att vi redan varit här 60 dagar! Två månader har bara svichat förbi! Vi åkte därför på en så kallad "VISA-run", vilket betyder att man åker över gränsen till något land och på det sätt "stämplar ut" från Thailand. 3 timmar tog det att åka till Malaysia-gränsen. Där fick vi en stämpel i passet som sa att vi nu lämnat Thailand. Vi tog en promenad på en sisådär 5 minuter och helt enkelt korsade gränsen. I Malaysia sen tog det ca 2 minuter, vi fick en "nu är ni här-stämpel" och sedan en "hejdå-stämpel". Sedan knatade vi tillbaka till Thailand och fick en ny stämpel som gav oss ytterligare 60 dagar. Tänk så krångligt men ändå så enkelt.

Så fort jag får tummen ur, ska jag lägga ut lite bilder från Chang Mai här på bloggen. Just nu finns de i kameran, men en vacker dag finns de även synliga här på bloggen! :-) Tills dess får ni njuta av ett par bilder från Kina. Med över 10.000 bilder från resan så finns det ju en del att plocka av.

Kram till er!
 
Här ser ni ingången till Den förbjudna staden i Peking, Kina.
 
Denna lilla (ganska stora) byggnad ser man när man besöker Himmelska fridens torgPeking.
Vi och alla andra! Såhär var det överallt i Kina. Stockholm är tomt i jämförelse med.
 
Efter en månad i Kina var vi värda lite lyx-fasoner, då vi hade en 7-timmars flygning framför oss. Därför åkte vi "premium class". Super-skönt! Man låg i sätena, kollade på film, mat & dryck ingick, även täcke & kudde. Här är jag nyvaken, gäller att passa på när man får sova så fint på flyget! :-)
 

 
Inget vanligt mini-säte med 1 fönster heller. Näej, vi fick tre fönster! Ett tag var det så många fönster så man visste inte vilket man skulle titta genom minns jag. Nåväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0