Auch!

Hej där hemma!

Hur mår ni? Här hos oss är allt helt ok. Jag har däremot dragit på mig öroninflammation, vilket är sådär! Började få ont i örat efter nyår, eller snarare på nyårsafton. Det har för varje dag blivit värre och idag har jag haft riktigt ont i örat. Vi åkte därför förbi farbror-doktor som kikade in i örat. "Du har nånting där" säger han. Sedan fick jag ligga på britsen och tången åkte fram. Dom pillade lite i örat och ut kom en plastbit! En liten bit från min öronplupp (som jag använder för att det ska vara helt tyst när jag sover) hade alltså legat inne vid trumhinnan.

Vi räknade ut att jag använde dessa öronproppar i Filippinerna, vilket alltså var i Maj förra året. Med andra ord har det suttit där i minst 8 månader. Ja, men det var väl trevligt att den kom ut! Har alltså inte kännt av att något i örat alls under denna tid, förrän nu vid nyår när jag började få ont. 
 
Hursomhaver, ut kom lilla plast-pluppen och läkaren konstaterade inflammation. Lite örondroppar och antibiotika på det & snart är man fit for fight igen. Hör bättre gör jag nu också! ;-)
 
Dagen till ära får ni kika på bilder från El Nido i Filippinerna - bara därför! Visst är vattnet alldeles otroligt vackert och kristallklart? I love it! Godnatt! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anu

Men eh VA? I åtta MÅNADER har du knatat runt med en plastbit inne i örat?! Galet ju! Tur den upptäcktes till slut. Hoppas inflammationen fort blir bra!

Svar: Japp, verkar inte bättre! Och den lilla jäkeln har ju inte gjort sig till känna tidigare heller, så jag har liksom ingenting märkt av! Det känns redan bättre, så det är nog bra snart! :-)
Vi två

2013-01-09 @ 22:15:52
Postat av: Jessica

En helt otrolig resa, trist det där med plastbiten. Men skönt att du är på bättringsvägen. Vi saknar er här hemma. Här är det grått, varit snöstorm idag, tur man har jobbat. Inga plusgrader och kristallklart vatten här inte :/.
Ha en fortsatt trevlig resa <3

2013-01-10 @ 17:01:27
URL: http://dowhatittakes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0