Att vara turist och bilder från Vietnam

Tjohej!
 
Jaha, inte så mycket att rapportera från Lanta i dag. Det har varit kokhett och solsken hela dagen. Tvärtom från er va? Antar att ni har haft grått och iskallt hela dagen, läste det i en kommentar här. Tänk så olika platser vi är på.
 
Örat är bättre, jag är nog redan "botad". Det är bra! I morgon är det fredag & jag säger bara TGIF (thank god it's friday). I helgen ska jag vara en tvätt-äkta turist här på ön. Jag ska ligga på stranden tidigt, för det vill man som turist. Man vill faktiskt bli brun. Tråkigt vill jag inte heller ha, därför ska jag packa den obligatoriska "strand-väskan". Solkräm, musik, bok, tidning, kamera, vätska, vätskeersättning (vill icke bli uttorkad) (mitt first-aid kit ligger för övrig på rummet. Innehåller vanligt plåster, skavsårsplåster, piller i alla möjliga färger och former för all tänkbar värk, speciell-mag-medicin, speciella tabletter för "turist-mage", extra vätskeersättning, halstablett & nässpray är ett axplock, ungefär 30 % av hela kitet) kankse en kortlek, en bad-madrass så jag kan flyta runt längs strandremsan och "reflekteras" av vattnet så jag blir extra brun. På lunchen får jag bråttom som tusan till en restaurang, men jag låter naturligtvis handduken ligga kvar så ingen "snor min plats". Jag går till restaurangen i bikini, kanske har jag en sarong lite löst runt höften. Jag äter hamburgare eller pasta, och dricker Cola. "Det är godast", Thai-mat är så starkt. 
 
Jag äter inte så länge för jag måste tillbaka till handduken och solen. Den tar ju som mest mellan 11-14. Jag ligger på stranden till 18 för att vara så säkra sidan. Jag vill ju bli brun
 
Det gör inget om jag bränner mig och blir röd. Jag har apotekets aloe-vera-kräm på rummet.
 
Här kommer icke-turistiga bilder från Vietnam. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0