Balsam för själen

Hej där hemma!

Söndag kväll är här och i morgon åker vi tillbaka till Lanta. Vi har haft ett par mysiga dagar här i Phuket. I går åkte vi runt och tittade lite grann, gick runt i en galleria, käkade god mat på en restaurang Joni tycker om samt bastade. Riktigt skönt! Dock var denna bastu en ång-ört-bastu och inte en sådan jag är van vid och älskar. Men detta var i alla fall näst bästa och jag är nöjd!

I morse var jag hos tandläkaren också! Betalde 1750 KR och för det fick jag special-skenor till mina tänder & två tuber blekgelé så jag kan få vita gaddar hemma, tandputsning samt lagade 5 hål. Riktigt proffsigt gjort, bättre service än hemma faktiskt men - såå mycket billigare!
 
Senare åkte vi iväg och bastade återigen, på ett nytt ställe i dag. Skönt - riktigt som balsam för själen! Efter det mötte vi upp Jonis kompis från Finland som har hängt här i Phuket ett par månader. Vi käkade lite mat samt gick på bio, nya Die Hard rullen. Helt OK, men fullständigt förutsägbar, precis som det sig bör vara när gamla Brucean är med.
 
En helmysig helg med andra ord! Hoppas ni också haft en fin helg, kram!
 
Stående inslag varje gång vi är i Phuket. Smakar alltid extra gott eftersom det inte finns på Lanta att få...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0