Sjukstuga

God kväll!
 
Då har man gått och blivit sjuk. I förrgår kände jag av det lite granna, huvudet kändes tungt & kände mig extra trött. Det botar bastun och en god natts sömn, tänkte jag. Jag var inte värre i går när jag vaknade, men inte heller bättre. På kvällen igår bastade vi igen (tredje dagen i rad). Joni hade dessutom en massage innan mig, och eftersom jag skulle gå till samma massör men timmen efter honom, körde jag en två-timmars basturitual. Tiden gick och värmen steg med den. 90 grader var det i slutet och det tycker jag är riktigt skönt! Tog ut mig totalt så efteråt var pulsen detsamma som om jag skulle ha kört Vasa-loppet i 70 km/h.
 
Idag kom straffet. Tjuter i öronen, nyser om vartannat, förskylning som heter duga och är febrig. Höjdpunkten idag var när jag hittade Nässpray. Lyckan var total! Vi har alltså inte sett skymten av nässpray på något apotek i ett enda land vi har varit. Det har inte funnits!

Idag däremot, idag hittade vi. Otrivin dessutom, jag var i chocktillstånd nästan. Tidigare har jag tjoffat upp Vicks i näsan i brist på annat (ja, det svider). Det har liksom inte funnits några andra alternativ. Men nu har jag alltså Nässpray och förskylning känns numera som en walk-in-the-park.
 
Funderade en stund i dag på om jag skulle ta en lätt bastu nu ikväll. En liten snabbis liksom , inte köra fullt så hårt. Icke! tyckte Joni. Näej, kanske inte så bra idé men å andra sidan känner jag mig väldigt harmonisk och avslappnad efteråt. Finns inget ställe i hela världen (jag har iallafall inte hittat dit ännu) som ger mig sådant lugn som bastun gör.
Men - det blidde ingen bastu ikväll. Inte blev det nå Angkor Wat idag heller.

Hoppas att måendet & vädret är bättre i morgon så ger vi oss av mot templen.

Och härmed efterfrågar jag kommentarer! Jag ser att ni är ett gäng som läser bloggen, varje dag! Däremot är det ytterst få som kommenterar! Jag har en tapper läsare i form av min älskade kusin som är en aktiv kommenterare och det är så roligt & mysigt! Jag blir så glad varje gång! Ni andra - var håller ni hus? Idag eller  i morgon vill jag att alla som har gått in och läst här skriver en rad.

SKRIV EN RAD - GÖR NÅGON GLAD
ETT BREV BETYDER SÅ MYCKET
 
Så lät postens reklam för några år sedan. Och det är ju sant - man blir glad av dessa rader. Så kom igen nu, vänner! Jag uppdaterar ju er så ni vet vad vi pysslar med. Nu vill vi veta vad ni gör! KRAM I MÄNGDER

Kommentarer
Postat av: Jannica

Hur är bastun där borta? Hur många har du lyckats basta ut? :P jag jobbar för fullt.. Och på fredag blir Theo 3 år, tänk om ni vore här då.. Kan ni inte ta en sista minuten fram o tillbaks? :)

Svar: Den är riktigt bra, bastun! Importerad från Finland. Står Savo Finland på agrigatet! ;-) Och jag har bara bastat ut två stycken. Dom flesta här bastar inte vanlig bastu, dom häckar bara i ångbastun men den gillar jag inte. Wow, plomeros 3 år! Vilken stor kille! Hörde en video som Linn lagt ut om att "skoja att gå till dagis". Dåligt skoj förresten, inte bra att skoja i negativ mening om sådant. Men i alla fall, vilket jäkla humör han har, gamle plompa. Skrek ju NEJ för fulla muggar. Det är den finska sisun som drar vettu! :-) Lovar att vara med och fira fyra-års-dagen men pompa och ståt! :-)
Vi två

2012-10-10 @ 22:27:21
Postat av: Anu

Och jag efterlyser fortfarande bilder på era boenden! Hotellrummen vill jag se och hostelsarna ni bor på vill jag se. Gimme gimme!
Och ja jag köpte TIO ljusstakar. Och ja.. det kanske var snäppet för många. Men de går åt ska ni se! Annelund-huset är ju ändå ett hus med tre våningar, och fönster överallt så jag tror faktiskt att jag ska lyckas få dit ljusstakarna! Annars kommer vi ha grusvägens snyggaste garagefönster :-)
Puss och kram!

2012-10-11 @ 13:41:09
URL: http://jag-och-vi.blogspot.com
Postat av: Jannica

Theo var på djävulskt humör hela vägen i bilen, så hon ville väl bara skoja till lite i jävlas.. Självklart ska man inte skoja om just sådant.. Men han överlevde.. Ja fan ta dig om du inte e här när han blir 4 år.. Då är ni säkert o reser runt i USA :D och så blir du kvar i NY!!!!!

2012-10-11 @ 13:55:02
Postat av: Emilia

Du sprider en sådan enorm glädje hos många av dina läsare- en utav dem är självklart jag! Jag älskar att läsa din blogg! Jag drömmer oftast iväg till varmare breddgrader och jag önskar många gånger att jag hade gjort denna resa med dig. Det är så häftigt att ni upplever nya saker varje dag!

Du är skriver så otroligt bra, det är gripande, fantasifullt och det är roligt att läsa!
Jag har en önskan att få se lite mer bilder hur ni bor!(precis det Anu skrev)
Puss och kram!

Ps ska kommentera lite oftare ;)

2012-10-12 @ 16:00:47
Postat av: Mami

Ja, det är som Emilia skriver; det är en fröjd att läsa eran blogg. Verkligen. På nåt sätt känns det som om man reser med er och upplever samma saker; glädjen, nyfikenheten, lugnet, stressen (inte många gånger), ja allt är man med i.

Bilder på boende är alltid välkommet!

Må så gott NI bara kan!!

2012-10-12 @ 19:30:34
Postat av: Mami

Glömde...........krya på dig!!

2012-10-12 @ 19:35:57
Postat av: Janina

Hoppas du mår bra!
Jag kan kolla om jag får över programmet på youtube :) Kraam

2012-10-12 @ 22:31:47
Postat av: Jooseppi.

När man läser eran blogg om era äventyr så känns det lite sådär att skriva, -jag jobbar, äter & sover. Är sjuk så jag kan inte träna.
Bitter för att vi gjort sista resan till Turkiet för i år!
Även fast det är guld att du är där och gör resan du alltid velat
Göra så vill jag ha hem dig, jag saknar dig!
Sverige är kallt och mörkt. Så andra sidan, stanna där ni är!
Äeij, tror jag återkommer med kommentarer en annan dag.

Ps. Vill du samla på stödsbolar och sudgumin med mig?
Ds. Hälsningar Måns Herbert & Viktor Albert Köngäs!

Ne, skämt å sido :))

Jag vill också se bilder på boende!

Pusu rakas <3

2012-10-13 @ 18:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0