Ho Chi Minh City

Gooood kväll!

Lagom till att vi ska lämna den stora, myllriga stad full med moppar skriver jag ett inlägg. Har inte riktigt fått tummen ur för att blogga.
 
Efter vår tre-dagarstur där vi inte hade så stor tillgång till internet, for vi till Saigon, även kallat Ho Chi Minh efter presidenten med samma namn. Här har vi bland annat hyrt moppe och farit & flängt över hela stan. I går var vi på War Musem som berättade om Vietnam-kriget och om amerikanarna som var högst inblandade. Det var intressant men hemskt på samma gång. Mest fanns det bilder som berättade sin tydliga historia och vid några tillfällen rann tårar nerför kinderna. Inte kul, men viktigt att veta om!
 
Mer om muséet berättar jag i ett annat inlägg och lägger även in bilder. Kommer även att skriva om vår tredagarstur och såklart lägga in bilder från det.
 
Om en timme åker vi uppåt i Vietnam och tar oss Nha Trang, som ligger 45 mil härifrån. Det blir nattbuss dit och denna buss har liggplatser, så det är skönt!

Nha Trang är en populär turistort med både möjlighet att besöka fina platser, men också snorkla, dyka & ligga på stranden. En perfekt plats att fira min 25-års dag som infaller om två dagar. Tänk så vuxen man ska bli nu, 25 år! Halvvägs till femtio! :-)
 
Jaja, nu ska vi kila iväg och äta kvällsmat. Uppdaterar i morgon igen skulle jag gissa.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anu

Ja tänk att du snart fyller 25! Och tänk vad mycket du har hunnit med hittills! Saknar dig!
Kramar//Anu

2012-10-27 @ 22:09:14
URL: http://www.jag-och-vi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0