Framme i Vietnam

Hej svej.
 
I morse var vi uppe klockan sju för att göra oss redo för moppe-taxin som kom halv åtta. Efter en stund satt vi på båten som i dag tagit oss till Vietnam. Sedan några timmar befinner vi oss i Chau Doc, precis vid gränsen till Kambodja. Visumet trodde vi skulle vara lite krångligare att få, eller åtminstone att det skulle kosta som visum brukar göra. Däremot fick vi en två-veckors stämpel i passet som var gratis, vi tackar och tar emot!
 
Vi är just nu på en 3 days 2 nights tour. Den startade alltså med båtturen från Kambodja och nu när vi kom fram vi fick vi direkt kliva in på hotellrummet som ingår i priset. Ett mysigt rum med stora fönster och en utsikt över hela sjön. Väldigt fint! Detta hotell är dessutom ett båthotell, så det ligger nästan som på en brygga. 

I morgon har vi frukost (som också ingår i priset) tidigt på morgonen & sedan har vi aktiviteter hela dagen. Bland annat ska vi besöka en "flytande marknad". Man åker helt enkelt runt med en liten båt bland massa andra båtar där de säljer mat och andra saker. Vi ska också åka till ett ställe där de tillverkar alla dessa färgglada sarongen som syns överallt, blir en spännande dag i morgon. På kvällen sedan kommer vi fram till ett nytt hotell i en ny stad, där vi sover en natt. Dagen efter det har vi återigen nya aktiviteter på schemat innan vi ska på en buss som tar oss till Ho Chi Minh City (Saigon).

Det blir tre spännande dagar att se fram emot - jag uppdaterar under vägen! Nu ska vi iväg och kika lite på denna stad och vad den har att erbjuda.

Hej så länge!
 
 

Kommentarer
Postat av: anu

Fränt, det är så nära charter ni nånsin kommer att komma under er resa tror jag ;-) Jag är faktiskt imponerad av att ni så ofta gör er "egen grej", dvs att ni inte gör det där som alla andra gör eller att ni åker dit alla andra åker. Ni vågar och ni orkar - det impar på mig!
(jag hade varesig vågat eller orkat - herregud jag väcker ju Christian för att döda spindlar på nätterna, det säger en del om mig haha)
Här är allt bra. Har söndagsångest trots att jag inte jobbar! Har haft en sån skön helg bara, drygt att helgerna rusar iväg så fort.
Stor kram och var försiktiga!

2012-10-21 @ 20:43:13
URL: http://www.jag-och-vi.blogspot.com
Postat av: Jooseppi.

Håller med Anu, är riktigt imponerad att ni vågar
och orkar!

Jag kan se det framför mig när ni åker omkring
på den där "flytande marknaden", man har ju sett
om dom på tv :)

Ps. Jag vill ha en färgglad sarong :)

Pusu!

2012-10-22 @ 00:50:32
Postat av: Marcus

Flytande marknaden är en upplevelse, hoppas ni hade det kul!

2013-01-10 @ 10:34:02
URL: http://www.resavietnam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0