Vår lägenhet

Hej!

Vi har haft ett par lugna och sköna dagar här. För ett par dagar sedan träffade Joni helt plötsligt en gammal skolkompis till honom från Västerås, här på ön. Världen är bra liten!
 
Han är här på semester med sin familj och vi har umgåtts ett par gånger nu. För några dagar sedan var vi ute och käkade middag och i går hade vi en strand & pool-dag. En helmysig dag med en jättefin familj! 
Vi pratade även om att gå ut och käka middag också ikväll. För mig och Joni som umgåtts 24/7 de senaste månaderna, är detta jätteroligt! Känns som att vara hemma igen och bara få umgås med vänner, detta har vi saknat!
 
På middag med familjen Kouao.
 
Btw, jag vet att jag ser ut som Brontosaurus på den där bilden, inte så vackert. Ser ut att väga 90 pannor minst. Dubbelkollade, och väger inte 90 pannor som tur är. Skyller på vinkeln. Får man göra så?
 
Just nu är det strålande sol ute, men jag är inte helt säker på om det blir strandhäng ännu. Uwe & Da, familjen som äger huset vi bor i, frågade i går kväll om vi ville följa med till Buddhan här på ön och be. Det vill vi göra! Jag är väldigt nyfiken på sättet Thailändarna lever och vill lära mig mer om deras traditioner & tro.
 
 
Nedan kommer bilder på vår lägenhet. Måste återigen berätta om vår utsikt. Den är helt underbar!
Våran säng står ju emot fönstrena som ni ser, så på morgonen när vi drar isär gardinen är havet det första man ser. Genast infinner sig någon slags inre harmoni skulle jag nog vilja säga, och jag ligger bara och tittar ut. Det är svårt att få med det magiska på bild. Det är ju så mycket vackrare "live", men försök sätta er in i det!

 
 
 
 
 
 
 
 
Borta på bilden ser ni Joni, Da & vovven Angel.
 
Huset där vi bor, från utsidan. Här uppe bor Uwe & Da. Om man sneddar till höger om buskarna på bilden, finns en liten trappa som leder ner till plan 0, och där bor vi. 
 
Såhär ser det alltså ut när man ligger i sängen och spanar ut!
 
 
 
& just ja! Förut var ju bloggen lite "hemlig". Vi ville inte dela den med allt & alla, utan med nära och kära. Nu är den inte så hemlig längre tror jag. Vi ville väl mest resa i fred utan att "alla i stan" snackar om det. Nu har vi ju rest klart och bor där vi bor. Har ju förstått att många av er tycker om bloggen & alla bilder, så om ni vill dela den med någon rese-entusiast så är det OK!
 
Nu ska vi i väg! Kram, Vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0