Tubing

Hej vänner!

I dag har vi latat oss i gula badringar flytandes i en å. Jovisst, vi har varit på Tubing! Man hyr helt enkelt en badring stor som ett traktordäck, sedan åker man tuk-tuk till starten av ån som är väldigt strömt. Ner i ringer och så far man iväg.
 
Vi trodde väl kanske inte att det skulle vara fullt så strömt som det faktiskt var. Vi går ut till mitten av ån ungefär, då åker vi inte ut i kanten direkt, tyckte Joni. Ja, men det slutade ju med att strömmen drog med sig mig direkt och jag åkte sittandes på de hala och vassa stenarna och kunde inte stanna. Grävde frenetiskt med händerna och försökte bromsa med hälarna, men det hjälpte föga mycket. Bakom mig stod Joni och försökte hålla balansen med händerna fulla av badringar, tofflor, vattenflaska och t-shirt. Bra start!
 
Joni lyckades "åka" fram till mig i alla fall och stoppa mig med benen. Jag drog med mig honom i farten och snart åkte vi flytandes med hela konkarongen bakom oss. Riktiga äventyrare som ni hör! Efter en stund var det inte lika ström längre och vi lyckades samla oss och sätta oss i ringarna. Efter det beslutade vi att inte kliva av, utan bara åka med.
 
Aj! hördes då & då, antingen från mig eller Joni. Någon av oss hade dragit i rumpan i en sten som ståtligt stod under oss. Bortsett från dig klarade vi oss fint från olyckor och hade det riktigt mysigt. Solen gassade i pannan och på två ställen köpte vi oss varsin öl. Inga barer som var öppna alls dock, utan det var två lokala invånare som hängde nere vi ån och sålde drickor. Vi hade alltså riktigt tur med vädret och såg väldigt fina vyer susa förbi (eller vi förbi dom) då när vi kom farandes i ån. Då och då gick det lite långsammare och då kunde vi bara passa på att njuta.

Inga bilder från vår tur har vi, då vi inte tyckte att kamera + å med badringar var en bra kombination. Däremot tog vi lite bilder på några som tubade igår.
 
Tre timmar tog turen totalt och ikväll har vi hängt på Vänner-restaurangen och käkat mat & tittat på serien. Strax blir det att sluta ögonen.

God natt!
 
 
Framför den där hemma-byggda triangeln i trä ser ni en ensam tubare. Syns kanske inte så väl på bilden. Denna togs också vid 10-tiden. Vi åkte idag vid halv två, då var det mer trafik.
 
Här dundrade vi fram idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0