Nu bor vi här!!

Hej på er!

Börjar med att säga; förlåt för mycket dåligt bloggande!
 
Det har verkligen varit fullt upp de senaste dagarna, vi har haft en hel del att stå i. Vi har lämnat Bangkok för 3 dagar sedan och är i Koh Lanta. Det är här vi ska hålla till, till tidigast Mars nästa år i alla fall.
 
Vi har ordnat en lägenhet som är så mysig och har en underbar utiskt! Glädjeyran som varat de senaste dagarna går inte riktigt att förklara! Jag är bara så satans lycklig just nu! :-)
 
Vi är ju så vana vid att alltid behöva tänka på vad vi köper för att ryggan inte ska bli för tung. Inte heller vill man packa upp för mycket, för nästa dag har du då desto mer att packa. Resandet i sig är väl relativt enkelt, men det är så mycket annat man behöver tänka på, så det är ganska påfrestande.
 
Därför kan jag med enorm gjädle tjoa över att vi nu bor här! Vi har egen lägenhet. Egen säng, egen garderob. Egen toa. Byrå allt fylla med kläder & pinaler. Ja, ni vet ju vad som ingår i en lägenhet. Jag däremot, har inte så bra koll längre. Inte efter åtta månader på hotell! Snabba som attan var vi i alla fall igår, på att packa upp allt från ryggsäckarna och slänga tygpåsen som vi så länge släpat runt på, upp på hyllan.

I går hittade vi i alla fall detta fina ställe. Paret, som betstår av tyska Uwe och hans sambo, Thailändskan Da, har ett stort hus med två lägenheter i. De bor på våning 1, och på andra sidan huset finns en annan ingång till våning 0 skulle man kunna säga, och där ligger vår lägenhet. Dessa två personer är verkligen urgulliga och väldigt gästvänliga, tror att vi kommer att umgås en hel del med dem.
 
Lägenhetsjakten har tagit mycket av tiden, sedan har vi även farit runt & runt för att försöka hitta en moppe som går att hyra billigt i 4 månader. Moppen har vi också den , hyrt av Uwe.
 
 
För er som inte vet, är en del av Koh Lanta väldigt svenskt! Denna ö kallas till och med svenskön eller svenskbyn. Många restauranger ägs av svenskar, i matbutiken hör man hela tiden svenska pratas och många thailändare har lärt sig svenska. Detta är dock i Saladan mestadels, "huvuddelen" på ön. Längre ner på Lanta, där vi bland annat höll till i April då vi var här 10 dagar, är det mer blandade turister.
 
Just nu är det i alla fall väldigt skönt att ha "sverige" så nära. Det är tryggt & bekvämt! Jag höll dessutom på att smälla av när jag såg en skylt som hette "svenskt lösgodis"! Tänk om det finns tänder, tänk om det finns tänder, snurrade runt i mitt huvud! Mormors löständer, som de heter, är min absoluta favorit!!
 
Jamen, kolla! VA!! Jag grät ju nästan glädjetårar när jag såg detta! Har väl aldrig någonsin varit utan tänder i 8 månader. Och nu finns de här, på min ö! Wihoooo!
 
 
Jädrans vad gott det var! :-) Nu när jag ändå är så nära "Sverige" kanske jag inte behöver komma tillbaka alls.. Jag kanske blir kvar här för evigt! Näej då, oroa er inte... Vi kåmeerrrr tebäkä!
 
 
 
 
Nu när vi ändå håller oss på samma ställe så länge, kanske någon av er vill hälsa på oss? Det hade ju bara varit för härligt! Gud vad roligt det skulle vara!
Nu blir det lite film här hemma! Hihi, vi är hemma! Fler bilder på lägenheten kommer inom ett par dagar.
 
Kram på er & God natt

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nu ska jag bli lika duktig som dig på det här med att kommentera. Lägenheten ser riktigt mysig ut, jag önskar att både jag och Johanna hade pengar nog att besöka er. Ingen semester har man ju heller kvar, så de var ju kört.
Johannas flyg rädsla hade man nog kunnat ordna på något sätt ;).
Vilken lycka att hitta lite svenska godsaker när man varit utan det så länge. Något annat ni saknar här hemifrån? Jag minns att vi längtade jätte mycket efter korv (egentligen alla former av gris) när vi var iväg.
Ha det bra. Puss och kram.

2012-11-20 @ 21:20:20
URL: http://dowhatittakes.blogg.se
Postat av: Nattugglan. Trötta nattugglan.

Åh, lägenheten ser jättemysig ut! Tänkte, när jag först såg bilden på facebook, att den såg lite tysk ut! Vet inte varför, för när jag tittar närmare på bilderna är det egentligen inget som tyder på det! Mer än att köket skulle kunna vara köpt på Bauhaus då kanske. Bauhausnörd som man är (vi köpte det mesta på Bauhaus när vi bodde i Tyskland). Men vad kul att ni klickat så bra med Uwe och Da! Är det Da man skymtar på ena bilden? Nu vill jag faktiskt få en adress till detta ställe! Tror väl inte att jag skulle råka få en flygbiljett ToR Thailand i julklapp, så chansen att jag står där en dag är tyvärr inte så stor (men det hade varit roligt att överraska er!), men jag kanske kan skicka ngt iallafall! (kanske sätter trotsiga eller mitt-i-natten-vakna-barn på enkelresa till er...? nähä inte det nej..)

Nähä. Dags att försöka få liten son att somna om. Han ligger i sin säng här, klarvaken, och pruttar. Såg ni bilderna på honom på facebook? En riktig liten charmör har vi fått. Roligast av allt i hela väärlden just nu är mummu, tycker han :-)

Saknar er! Pussochkram!

2012-11-21 @ 03:01:31
URL: http://www.jag-och-vi.blogspot.com
Postat av: Syrran

Åh vad glad jag blir när jag läste detta inlägg.
Så roligt att ni har fått ett eget krypin, som är en så fin lägenhet.
Skönt för er att ha ett hem att återvända till och sen slipper ni bära på packning också! Det måste ju vara så skönt att få hänga upp allt i en garderob:)

Åh hur fantastiskt är det inte att ni har hamnat på en ö där det befinner sig mycket svenskar, till och med att butikerna säljer svenskt godis! Åh vad gott! Exakt samma smak har vi också! Center, mm vad gott!
Haha, under hur det blir under julen? Julgodis, lussekatter

2012-11-21 @ 05:10:25
Postat av: Syrran

Oj råka klicka på "skicka kommentar"
Fortsättning:
Ni måste ju fira julafton på något sätt, köpa julklppar och det kanske går att äta julmat också. Ni kanske till och med kan titta på Kalle anka eller något på webben. Vad vet jag:)

Jag vill gärna se mer bilder på lägenheten:)
Ha det bäst så länge

Pusss lillesyrran <3

2012-11-21 @ 05:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0