Lärdomar

God morgon!

Nu när vi inte längre far & flänger runt hela tiden, har jag upptäckt att det är svårt att sätta Rubrik på inlägget. Tidigare skrev jag ju i princip bara vart vi var - tjoff så var det klart. Men nu, när vi är på samma Ö varje dag, vad ska jag skriva nu då. ETT ord som ska sammanfatta hela dagen, eller rubriken på höjdpunkten under dagen. Det är lite klurigt! I skrivande stund (precis nu) kom jag på att dagens rubrik får bli "lärdomar". Har lärt mig en del nytt och kommer från och med nästa vecka lära mig ännu mer nytt, så det passar bra.

För ett par dagar sedan skulle vi ju med Da till Buddhan och be. Vart inte så. Vid elva plingade vi på Uwe & Das dörr, men det var för sent förstår ni. Efter elva kan man inte gå, för då äter munkarna mat och alla böner ska ske innan det så vi får helt enkelt ta det en annan dag.
 
Vi åkte och käkade lunch på en lokal restaurang istället. Jag tog min vanliga favoriträtt "kyckling med Röd Curry". Ställde mig nära köket och sa till den gamla kvinnan att jag gärna tittar när hon lagar maten. "Kom, Kom" sa hon och visade att jag skulle stå med henne i köket. Sedan visade hon mig steg-för-steg hur maten ska lagas. Tyckte tanten påminde om min mormor så det riktigt rev i hjärtat av saknad, men det var mysigt! Hamnade i tanken i min mormors kök för många år sedan när vi stod där tillsammans, mummu & jag. Denna goa tant pratade förvisso inte finska, utan bara Thai med mig. Men hon var lika rolig och varmhjärtad som min mormor, så jag njöt av denna mysiga matlagnings-stund.
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter vår goooda och mycket starka lunch, for vi i väg för att titta på lite träningsmöjligheter. Joni kikade på Thaiboxning och pratade med tränare. Han har bestämt att han ska börja träna Thaiboxning. Jag vill såklart inte vara sämre, så jag skrev in mig på gym. Kul och ser fram emot det! Egentligen skulle jag också vara intressearad av att träna Thai-boxning (eller Muay Thai) men de där grabbarna (och några tjejer) tränar ute på eftermiddagen. Eftermiddagarna är som allra varmast här. Ser framför mig hur jag hoppar fram- och tillbaka ett par gånger och rätt var det är hoppar jag snett och ramlar in i väggen eller utanför ringen av värmeslag. Nej Tack! På mitt gym har de AC vilket jag är en stor förespråkare för (bortsett från hur den påverkar naturen).
 
Jag har i alla fall köpt ett 10-klipps kort med en personlig tränare, kostar bara 100 kr per gång här, till skillnad från vad en PT nu kan kosta i Sverige? Jag ska i alla fall träna med min PT en gång per vecka, och sedan också träna själv några gånger per vecka. Nästa Onsdag har jag alltså mitt första pass. Joni har inte köpt kort ännu, men tror han sätter i gång nästa vecka.
 
Nu ska vi iväg på med den röda faran snart igen, vår moppe är det, den röda faran... Vi ska nog till stranden tror jag. Hörs snart igen då, vänner!
 
Kramis
 
PS, Jag heter Funtitled på Skype för den som vill ringa. Joni heter joni.vepsa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0