Dagarna i huvudstaden

Hej där!
 

Vi tar det lilla lugna i stora Bangkok. Vi bor på en tvärgata från Koh San Road, backpacker- och partygatan numero uno! Just vårt rum vätter mot en gränd som tack och lov är tyst, så det är behagligt. Vi har ju inte direkt partat mycket under denna resan och jag hade i alla fall inte planerat att börja med det nu, så det spelar ingen större roll att vi bor så nära "händelsernas centrum". Däremot har de massor med shopping, & inte riktigt alla de där plagg man vanligtvis ser, utan lite mer unikt. Nu när det i princip inte är så mycket resande kvar, utan mest ska vi ju vara på samma ställe om en vecka, och därför börjar det klia i fingrarna och shoppingsuget infinner sig.

Har ju inte tidigare velat handla massor eftersom det slutar med att jag måste bära varenda pryl på ryggen då. Jag har förövrigt en lika (eller ännu mer tror jag) shoppingentusiastiskt kusin som jag själv är. Men vettifan om ens hon skulle shoppa loss så mycket om det skulle innebära att allt sedan ska konkas ett år på ryggen? Hm, en tiotusen-kronors-fråga faktiskt, klurig m a o. Vad är svaret, Anu? :-)
 
Nu däremot, när jag inte har så mycket bärande framför mig, kan jag ju börja shoppa loss! Har faktiskt tänkt köpa en dragväska och checka in en extra väska när vi åker till Sverige & helt enkelt fylla den med allt! Smart, smart!
 
I går var vi på bio i alla fall, såg nya Bond-filmen. Helt ok rulle! Och sedan då, nu ska ni höra! Vi köpte biljetter till Twilight-filmen som har premiär här i morgon. Wo-wo-wo (vevar med armen i luften). Jag ska erkänna att Joni inte är en edward & bella-fanatiker. OK, han bryr sig inte alls! Men han bryr ju sig såklart om sin lilla käresta som älskar edward, bella och company, så därför ska vi imorgon alltså se filmen!
 
Sur vart jag idag dock! Vi köpte ju biljetter i morgon till en "vanlig" bio. I dag var vi i en annan galleria och dom hade en IMAX-bio. Dessa biografer är riktigt lyxiga och har mega-bega-stora skärmar. Där visar dom Twilight i morgon, i 4D dessutom! Visst serrö! 4D ja, där har de vindmaskin och skakande stolar, samt lukt & vattenstrålar så att det verkligen ska kännas verkligt och som att du är där på riktigt! Och visst fan vill jag också vara där! Så nu har vi biljetter till en vanlig bio, när det finns en superbio! Bröl! I skrivande stund bestämmer jag mig nu för att jag kommer att gå själv på superbion (en gång till) om vi blir kvar i Bangkok efter i morgon. Jag har aldrig varit på 4D-bio heller & vilken film är då inte perffa att se första gången?
 
Ja ja, nu har denna 12-åring fått skriva lite om sina film-drömmar! Annars då? Vi åkte på en båtrajd i dag, genom Bangkok. Det var kul att se allt från vattnet som flöt genom staden & även ett mysigt sätt att ta sig fram på.
Och i går förresten, när vi varit på bio, träffade vi på bussen på väg tillbaka till hotellet. en tysk kille. Honom pratade vi med på bussen och fortsätte att babbla hela natten. Vi gick en sväng på "stora party-gatan", promenerade längs ån och käkade middag ihop. Det är så kul när man från ingenstans börjar prata med någon och sedan bara fortsätter att umgås!
I dag var vi förresten på ansiktsbehandling och fish-spa & i förrgår var i en helkropps, skönt!
 
Ja, det är ju full rulle som ni märker! Men behaglig full rulle, mys-rulle liksom!
Vi får se om vi lämnar Bangkok redan i morgon eller åker på torsdag (onsdag i dag, right?). Tror vi blir kvar här en extra natt i alla fall.

Återkommer i morgon med fullständig twilight-rapport (snark för er som inte diggar filmerna) och även lite bilder från dagarna som varit!


Nu är det snart dags att klappa igen ögonen! Godnatt ni fina som läser, Vi Saknar er.

Kommentarer
Postat av: shopaholic

Hej! Det är bara jag. Anu. Shopaholic, ni vet. Som JUST fört över sina sista sparade slantar till sin äkta hälfts konto för att vi slänger in handpenningen på detta hus från våra sparkonton. Aj aj aj. Just nu är det m a o inte mkt till shopping härborta. Men ni som är DÄRBORTA där allt är såiniskooogen pilligt perkele! NI kan ju shoppa! Alltså, om jag hade varit på backpackerresa hade jag shoppat, packat ner i låda, skickat hem och åkt till nästa ställe med lika lätt rygga. Hör ni? SKICKA HIT GREJERNA! Jag kan förvara prylarna åt er tills ni kommer hem. Ok, kanske inte om Joni får tuppjuck och bestämmer sig för att köpa en flygel eller nåt sånt. Då har vi inte plats. Men om ni köper några pryttlar eller kläder - skicka. Kan inte lova att jag inte snokar ignom det och kanske mannekängar för mig själv i garaget med de där rosa boa:orna (hur skriver man boa i plural?) som Fia inte kommer kunna låta bli att köpa nu bara för att jag skriver detta.

Gah vad jag saknar er. Ser fram emot att ni kommer hit och så sitter vi allihop och fnissar och fjantar!

Kommer ni alltså att ha en permanent adress fr o m snart? Så man kan skicka något till er om man skulle vilja?

Kraaaam!

2012-11-14 @ 21:58:06
URL: http://www.jag-och-vi.blogspot.com
Postat av: shopaholic. igen.

Ok. Jag kom på en sak. Jag kan inte shoppa här för pengarna är slut. Men hos er är ju allt så billigt. Så om jag skickar över pengar så kan ni köpa på fake market..? Och skicka hem i paket? Fast om ni säger javisst nu så kanske alla vill det och hejsanhoppsan så sitter ni plötsligt på värsta exportföretagshistorien och tjänar storkovan och kommer aaaldrig hem? Nä. Glöm det. Jag beställer på Ellos.

Pussochkram

2012-11-14 @ 22:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0