Bangkok

Guten Morgen!
 
Känns bra att vara i Thailand! Äntligen! Tystare än jag minns det också, trots att vi är i myllriga Bangkok. Var det såhär sist också, men jag bara är van med alla gaphalsar från övriga SOA och därför förvånas? Eller är Thailändarna lugnare men jag har bara glömt det?

Kan vara så. Var ju ändå 7 månader sedan jag var här sist. Två gånger tidigare har jag ju varit i Thailand men detta är första gången jag besöker Bangkok, tredje gången gillt! Ska bli kul att se vad denna stora stad har att erbjuda. Stora skyskrapor sträcker på sig mot skyn i alla fall, så storstad är det allt.

Vi ska fixa telefon-nummer också, nu ska vi ju ändå stanna minst fyra månader. Därför kan ni se fram emot lite telefonsamtal framöver, nu när man har nummer & allt.
 
I går lämnade vi Vientiane och åkte natt-tåg hit. Vi var framme vid 8-tiden i morse, så det tog runt 13 timmar. Kändes inte alls som 13 timmar brukar kännas på bussen. Där är det ju trångt och högljutt, bara påfrestande. Men nu när vi åkte första klass fick vi en egen liten kupé och det var kanon. Fick vara i fred, inte trängas med någon annan, släcka när man själv vill och framför slippa allas babbel. Nu har vi checkat in på ett helt OK hotell, betalar 130 kr natten och har allt som behövs.
 
Vädret har vi inte riktigt med oss idag, mulet & grått är det med lite små regnskurar ibland. Inge fara på taket då. Det finns stora gallerior överallt här och billiga bios, så oss går det ingen nöd på.
 
Nu ska vi kila iväg och "göra stan" som man säger. På återseende!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jooseppi.

Härligt att äntligen vara "hemma"! Nu får ni njuta av dom sista månaderna innan ni kommer hem och spendera flera veckor med att berätta om alla äventyr :) Vi kanske kan styra upp nåt på finniranta och sitta kring lägerelden och lyssna på era historier :) Grilla korv och basta mellan varven. Det vore väl mysigt! Åh, ser verkligen fram emot att få ett telefon samtal från dig <3 Det är några månader sen jag hörde din röst! Undra om du låter likadan? Kanske har du fått en vietnamesisk brytning? Nu är det inte "länge" kvar tills ni kommer hem, längtar! Saknar dig <3 pusu muru!

2012-11-13 @ 19:23:07
Postat av: Anu

Välkomna "hem" till Thailand. Vi härhemma börjar längta rejält efter er nu. Kram!

2012-11-13 @ 20:30:56
URL: http://www.jag-och-vi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0