Fullspäckat schema hela dagarna i ända..

...ELLER INTE!

Ja, men hej på er! Hur mår ni?

Själv gör jag inte många knop. Bättre mår jag inte heller! Vet inte vad som härjar i min kropp just nu, men trevligt är det inte. De första dagarna var jag förskyld och hade astma. Förskylningen har i princip släppt helt, vilket är skönt. Astman blev värre men verkar just nu vara på bättringsvägen, skönt det med. Men sen då...

Jo, nu är det så att det här med maten fungerar inte alls. Sen i förrgår mår jag illa, illa, illa. Känner mig yr. Blir ärligt talat äcklad när jag tänker på mat, och kräks (sorry för detaljerna) när jag äter. Har fått i mig 1 ägg, 2 bananer, en halv pizza och två baconskivor på tre dagar. Får se hur det här ska gå...
Vi har i alla fall bara varit inne. Eller egentligen bara ute, eftersom vi sitter (jag ligger) på jättebalkongen hela tiden. Joni har solat och jag har legat på madrass i skuggan. Han åkte för övrigt aldrig och dök i går, men idag har han lyckats komma iväg. Två dyk ska det bli och huvudatraktionen är black tip sharks. Hoppas han får syn på de!


Sorry att bloggen inte är så rolig just nu! Men den ska ju spegla vardagen här och inte vara en solig apollo-reklam. Och just nu ser vardagen ut såhär!

Förresten fyllde min morfar år igår, 79 år! Tankade på telefonen ordentligt och ringde honom. Första personen från Sverige jag pratat med sedan vi åkte.. Och så glad han blev då, min lilla morfar! Och jag också förstås! Jag frågade om han var ännu klokare nu, när han var 1 år äldre. Och ja, det var han! Pigg som en ung pojke också, berättade han. Samt att nästa år fyller han 80 och då ska han ha fest! Han ska bjuda på blåbär och tårta. Ja men okej, Det ser jag verkligen fram emot, lovade att komma på hans fest! Han och hans sambo fick adressen till vår blogg innan vi åkte. Trodde inte att han skulle läsa den, att det skulle vara för krångligt. Men jo, de läser ofta berättar han. All text och alla bilder tittar de på. De första han faktiskt frågade när jag ringde var hur Joni mår eftersom han läst i bloggen att Joni gjort illa foten! :-) Verkligen roligt att även de får ta del av detta...


Nu ska jag återgå till att inte göra så mycket! I morgon åker vi i alla fall härifrån. Struntar i hur jag mår, men vill inte för evigt ligga på detta rum. Då kan jag åtminstone ligga i ett annat rum nån annanstans. Men utsikten som sagt är fin i allafall. Har sett havet och lyssnat på vågornas brus i flera dagar nu, det är rofyllt!


Hugs & Kisses

Kommentarer
Postat av: Anu

Men jeez, kan du få bli frisk snart? Man blir ju lite orolig för dug härborta... Hoppas du blir bättre snart så att du till fullo kan njuta av ert äventyr! Pallra iväg dig till en doktor om du inte bättrar på dig inom kort - lova!

Kul att du ringde morfar - det gjorde säkert hans dag! :-)

Själv sitter jag på tåget, ska till Hanna & company och kolla ESC. Sitter bredvis en mörkhyad kvinna i slöja/burka/sjal som pratat i mobilen den senaste halvtimmen och hon är SÅ högljudd! Folk runtomkring skruvar på sig och höjer volymen i sina musikspelare. Oj, nu snöt hon sig. I handen!! Snacka om kulturkrock på tåget mellan Västerås och Kumla.. :-) Fast det är nog inget mot vad ni just nu upplever varje sekund :-)

Stooor kram!

2012-05-26 @ 15:01:18
URL: http://jag-och-vi.blogspot.com
Postat av: Mami

Hmmm...låter nästa som att du skulle kunna vara gravid :-)! Som Anu skriver; ta dig till en doktor om det inte vänder till det bättre. Dricker du/ni ordentligt med vatten? Man kan bli väldigt illamående och få yrsel av vätskebrist.



Må så gott å sköt om er!

2012-05-27 @ 13:52:11
Postat av: Janina

Hej storasyster!

Hoppas du mår bättre snart, jobbigt att vara sjuk! Kör inte som mig bara, 3 hela veckor plus lite till. Rätt drygt.

Men jag skulle föredra att vara sjuk utomlands än hemma. Sjuk och uppleva massa coola saker är väl bättre än att vara sjuk och se rätt in i väggen haha :D



Sköt om er, saknar dig <3

puss

2012-05-29 @ 17:57:26
URL: http://janin-aa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0