Dumaguete

Good morning love birds! Nu är jag frisk - skönt!


Nu är vi i Dumaguete - på ön Negros. Vi lämnade Malapascua i förrgår och tog oss till Cebu. Eftersom vi kom fram så sent checkade vi in på favvohotellet. Så jäklans skönt att sova i skön säng, MED AC (wow) och TV. Kändes lyxigt och behövdes verkligen , sov som en prinsessa hela natten. Den senaste veckan har Filippinerna bjudit på 37 graders värme - i skuggan!! Ändå passade vi på att basta när vi kom fram till Cebu! Ingen förstår varför här, de tycker inte vi är kloka. Men jo serru, det var så förbaskat skönt! Efteråt kände man sig som en överkokt spagetti som gungade sig hemåt & väl på rummet deckade jag pang bom och sov 10 timmar!

I går beslöt vi oss för att åka till ön Negros, som ligger 4 timmars båtfärd ifrån Cebu. Dock checkade vi ut från hotellet kl 11 och båten gick 15.30, så vi hade några timmar att spendera. Regnet öste ner ute, så vad passar då bättre än en dagbio? Vi såg Men in black 3, i 3D-format. Den var bra, speciellt gillade jag scenerna när han reser tillbaka till 60-talet! Avslöjar inget mer, men det ver häftiga effekter när du kikar med 3D-glajjor!


Nu har vi i alla fall sovit en natt här i Dumaguete & tänkte stanna en eller två nätter till. Detta är lite mer stad än strandliv men ändå bjuder de på fina vyer och billiga dyk, så därför stannar vi. Efter detta åker vi förmodligen vidare till Apo Island. Lite ö, strandliv och typiska "vykorts-vyer" och såklart - dykning är numero uno.


Jaha, antar att ni inte har 37 grader i skuggan där hemma? Men hur varm har ni det egentligen? Såg på CNN  när de visade världens väder att stockholm hade 12 grader för ett par dagar sedan? Kanske inte stämmer, hoppas ni har det varmare än så!
Det har varit dåligt med bilder den sista tiden, så nu gör jag ett ryck och lägger in en helt bunt. Detta är från Bohol, när vi såg Tarsiern, en lite mini apa och tittade på Chocolate Hills samt åkte Zip-line, samt Malapascua.

Sköt om er & tack för hälsningarna när jag var sjuk. Det vart inte värre än såhär & gravid var jag inte heller som tur är (hade varit drygt att backpacka först med magen i vädret och sedan unge på höften, voine voine). 

Kram banan



"Liten" spindel utanför vårt rum

Störta turistattraktionen i Bohol. Liten apa - Tarsier. Ca 10-15 cm (de vi såg och fotade lever fritt)

Visst ser han coolt ut. Som att han sitter och garvar bara! :-)

Turistattraktion NR 2 i Bohol. Chocolate Hills! Massa kullar överallt som är 140 m höga och som blir bruna när det är torrperiod, därav choklad. Ni ser regnet komma va? Vi kört fooort hem efter dessa bilder togs.

Förresten, ni minns att vi åkte Zip-line va? Inget för den höjdrädde. Då när vi åkte liggande på 120 m höjd, över flod, djungel osv. Här kommer lite bilder på det! Vi filmade också, i HD-kvalitet som vår kamera har. Däremot har inte min dator den funktionen, så på datorn ser filmen hackig och knasig ut. Kan ni titta i HD-format dock (hoppas ni kan det) så är det bra. Videon är verkligen cool!

Tyvärr, så kan jag inte lägga in videon! Vet inte hur man gör? Är det på den röda R-knappen Remby, eller? Ni som haft blogg.se, hur lägger jag in video??
Härifrån startade du - liggandes! Hjärtat slog ganska fort säger jag bara...

Joni riggas för avfärd.. Näej, detta är testvarianten.



Provligger..



Superwoman




Nu är det dags, riggas innan avfärd


Slut på test, nu ska vi iväg på riktigt. Jag är aningen... skeptisk som ni ser. OK - skiträdd!

Den svarta "fågeln" där framme är jag!
Utsikt från vårt hotell i Malapascua





STORT USCH! Tuppfäktning. Joni har tagit bilden och jag har vägrat kolla på detta skit! Hatar sådant!
Kolla idioterna som sitter och tittar och skrattar! Vill inte berätta vad jag önskar dom för öde.... Blä!

Avslutar med denna fina bild som visar solnedgången!

Kommentarer
Postat av: Janina

Du anar inte hur avundsjuk jag blir! Ligger fortfarande hemma och är sjuk, och dregglar över dina fina bilder. Speciellt den där linbanan, verkar ju hur kul som helst! Tar nog första bästa flyg bort till er ju.. Kristall följer med :)



Ha det bra, puss<3

2012-05-31 @ 11:02:07
URL: http://janin-aa.blogspot.com
Postat av: Janina

sv: ja, jag har halsfluss, vart hos doktorn och fick ut medicin. :)

2012-06-01 @ 12:22:54
URL: http://janin-aa.blogspot.com
Postat av: Anu

Vilken ÄCKLIG spindel! Jag hade dött!

Modigt att åka den där linbanan - är imponerad!

Kram på er!

2012-06-02 @ 07:16:12
URL: http://jag-och-vi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0