Update Koh Samui

Hej på er!


Vi har det bra här och har anpassat oss till värmen. Känns inte så varmt längre. Visst svettas man fortfarande som en gris, men värmen tar inte kol på än.

I går tog vi moppen till ett vattenfall som var riktigt mysigt! Kallt vatten också, kändes lite märkligt efter det varma vattnet man nu är van vid, men sköt!
På vägen upp gick en kille och bakom honom kom en elefant lufsande. "Hot day , elephant must shower every hour" berättade han. "Hou , hay" och massa andra ord slängde han ur sig och elefanten löd. Den satt sig ner (precis som en hund, men mycket större förstås) la sig ner och gjorde det killen sa. Vi filmade och tog kort, härlig grej att se.

Get on sa han plötsligt till mig, och elefantens fot skulle jag använda som pall. Där hängde jag halft om halft på ryggen på honom innan jag slutligen kom upp. Häftig känsla!! Sist vi var i Thailand red vi ju på på elefanter, men då satt vi på nån "stol" på ryggen och en guide var med. Nu satt jag helt ensam uppe på elefantens huve och höll i mig i ett litet snöre! Så fort jag inte tänkte på vad som faktiskt kunnat hända om något gick fel, så var det underbart!


Joni knäppte kort och det blev bra bilder - visar er i nästa inlägg!

Vi åkte även till viewpoint, en utsiktsplats belägen 600 m upp i ett berg. Vi fick åka, och åka och åka. Till slut kom vi fram och utsikten var vacker. Hade dock börjat skymma, så vi tänkte åka dit en annan dag när det är lite ljusare.
Idag har vi åkt till Koh Samuis landmärke, Big Buddha. Fanns en del tempel, buddhan och lite annat. Kul att se. Sedan skulle man även skaka en träburk med pinnar i som hade siffror på sig, den pinnen som ramlade ur var ditt turnummer - 5 för mig och nummer 21 för Joni. Längre bort fanns en tavla som visade vad just ditt nummer stod för. Min text berättade bland annat att jag ska vara försiktig och uppmärksam med människor, inte låna ut pengar och att lyckan kommer längre fram. Texten avslutades med att jag i framtiden kommer att få ett litet flickebarn - så nu vet ni det! :-P Vi får väl se i framtiden om det stämmer då.


Nu ska vi bara slappa på hotellet och kolla lite film. I morgon ska vi på jakt efter en turisttom strand att slappa på.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Anu

Häftigt med elefanten! Ser fram emot bilderna!

Skönt att höra att ni har det bra.

Här har vi det också bea, har fått njuta en del av våren och blåsippor och tussilago. Ska blogga lite så ni får se vad vi pysslar med och så.

Stor kram till er båda!

2012-03-28 @ 08:00:43
Postat av: Karro

Åh pelefant, va mysigt!! :) låter som om ni har det riktigt bra och ni kan ju gotta er i att vi hade regn idag här hemma i sthlm:(

Men annars är allt bra å så:) hälsa Joni! Saknar dig Fia-gumsan, puss&kram

2012-03-28 @ 22:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0