Full rulle och lugna puckar

Hej på er hemma i regnet! (senaste väderupdaten jag fått) :-P


Tänkte slänga in fler bilder än dom på elefanten (t ex vid vattenfallet vi var) men internet fungerar bara utanför vårt rum och inte i rummet som naturligtvis hade varit fördelaktigt. Men sitt utanför då, tänker ni. Ja, det kan vi - förutom den lilla detaljen att på vår terass är det massor med mygg efter att solen gått ner. Jag har säkert tjugo bett på benen och förutom att oroa sig för malaria ser jag ut som en halvbrun (ljusbrun kanske är bättre ord) prickikorv med alla mina bett.

Anyway - fler bilder & videos kommer. Idag har varit en riktig slappdag! Sådana behövs också. Vi åkte till Bo Phut här i Samui, mer känt som Fishermans Village. Urmysigt ställe! Som namnet lyder så är det en liten by, undangömd från allt myller och precis vid stranden. Känns som att man lämnar Thailand och plötsligt är i en liten by i Mexico (så som jag föreställer mig Mexico - aldrig besökt det). Det ligger en lång gata med några sidogatar och tätt, tätt ligger mysiga små trähus med butiker, restauranger och hotell. Detta ställe verkar inte vara helt upptäckt av alla ännu - åtminstone inte stranden (konstigt nog) som var förvånansvärt tom. Förvisso låg det folk på stranden precis vid sitt hotell, men enbart där och inte alls om man gick en lite bit (som vanligt).

Där slappade vi iallafall och lapade sol. Åkte hem och duschade, gick en sväng på stan och sedan tog Joni en fotmassage och jag Thaimassage. 1 timme för en massage som kostade 45 SEK, Jisses så billigt!

I går hade vi en mer händelserik dag, eller åtminstone kväll. På dagen tutade vi omkring på moppen och utforskade ytterligare, och på kvällen gick vi på live thai boxning - cooolt! 6 olika matcher fick vi se, varav två åkte ur på kockout. Precis som på tv - snurrade till och Pang ner i matten! Lite läskigt att se...


I dag har vi vart och kollat prisen för båt till Koh Phangna som vi åker till den 1 April. Ska bli skönt att komma dit. Vi har läst om ön och Hat Rin (där Full Moon Party hålls) är den enda delen som är livad och exploaterad - resten är bara palmer, turkost vatten och lugna puckar. Sounds like music to ears! Och ja - vi ska på Full moon Party också. Det är dock den 6e och eftersom vi kommer dit den 1a har vi några dagar på oss att ta det lilla lugna!

Nu ska vi titta på film , blev ingen igår då jag somnade (som vanligt)

PUSS






Kommentarer
Postat av: Janina

Åååh vad härligt det ser ut! Hoppas ni har det fint. Här är vintern påväg tillbaka tyvärr. Saknar er <3

2012-03-30 @ 09:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0