Hotelljakt och mulet väder

Jamen hallå, hallå!


De första dagarna vi spenderade här i Boracay var det strålande väder och vi låg som klubbade sälar i solstolarna. Kan informera att vi den senaste månaden inte alls solat, utan befunnit oss på sådana ställen där man förvisso vistas en stund i solen, men inte direkt lägger sig och solar. Men detta gjorde i alla fall de fösta dagarna här, skönt!

De senaste två dagarna däremot, har det regnat lite varje dag, men mest varit blåsigt och mulet. Tro inte för den skull att det är svalt här. Icke, ångbastu deluxe upplever man varje dag här.

Idag har vi gått runt på ön i sex (!) timmar och leta finhotell. "Vanligt" hotell, eller snarare bugdet som alltid bor på, har vi fixat för de dagar vi ska vara här. Men den 18 Juni förstår ni - är en speciell dag. Det är nämligen vår 2 års-dag! Det måste vi såklart fira! Förra året lurade jag ju iväg Joni på en utflykt. Först åkte vi och käkade god lunch, sedan åkte vi och bastade i vedeldad bastu och därefter åkte vi till ett supermysigt ställe som heter Sätra Brunn. Här var det kvällen till ära schlager afton. Var lite smått osäker på vad Joni skulle tycka om det, men vi hade så jäkla kul! Vi bastade till och med en gång till under natten , så det vart två bastubesök på en dag. Men såna är ju vi!

Nu ska hursomhelst har lite bättre än förra året. Detta har jag fått för mig, att alltid lägga lite extra för vart år som går. Kommer vara jäkla massa extra om en sisådär 25 år, men det tar vi då.
Just inför denna årsdag ska vi ta in på finhotell & satsa på god mat samt spa-behandlingar (dom är väldigt billiga här). Vi har hittat ett ställe som har ett "lovers package" där man för 1000 SEK per person får 30 minuters bastu, en och en halv timmes body scrub med valfri ingrediens, en och en halv timmes helkroppsmassage, samt en timmes fot spa (massage & fotskrubb) eller ansiktsbehandlig. Efter detta serveras vi en fyra-rätters middag med tillhörande vin. Kan ni förstå, för 1000 SEK. Och servicen på detta ställe är helt fenomenal! Vad får man på ett spa i sverige för 1000 kr? Inträde, ett "eget spa-lit" och 20 massage? I princip!
Stället vi eventuellt ska bo på ligger i anknytning till spat, då detta spa tillhör hotellet. Om vi väljer det finaste rummet, blir kostnden för natten 3000 kr (i vanliga fall betalar vi ca 150 kr per natt). Detta rum har då jacuzzi, separat sovrum och vardagsrum och är riktigt flådigt helt enkelt. Dagen efter ingår också en frukostbuffé (något vi inte ätit en enda gånd under denna resa. Frukost ja, men inte buffé).
Känns jättekul att vi ska ha en sådan lyxig dag, då det mesta under vår budgetresa mest andats, ja.. budget!
Sen är det naturligtvis kul att vi kliver över 2-års sträcket. Det tycker jag genst låter mer seriöst, när man varit tillsammans mer än två år. Kanske förvisso bara jag som tycker det, men kul är det! :-)
Hittade för övrigt en himla snygg, billig och bra backpackingryggsäck idag! Det är ju i princip det viktigaste vi har, eller det är det viktigaste. Den prylen (som väger 20 kg för övrigt) släpar vi ju runt på varann dag. Då måste den vara bra! Den jag har i dag är sådär tycker jag. Joni lyckades hitta en jättesnygg, väldigt bra ryggsäck via blocket som var i princip oanvänd. Den jag hittade var mer sliten och hade inte alls många fack. Och ja, när man packar upp- och ner så ofta som vi gör, så måste man kunna dela upp grejerna i fack.
Ryggsäcken jag har hittat i alla fall, är en äkta North Face. I Sverige går dessa ryggsäckar på ungefär 2000 pix. Denna väska kostar 450 kr, som hittat! Så billigt dels för att det är mycket billiga här, men också för att merparten av alla kläder, väskor osv. som finns i Sverige görs i just Asien.
I morgon ska jag inhandla den i alla fall, och kanske ta ett varv i kvarteret och känna mig lite häftig i min nya rygga (man har förövrigt börjat nöja sig med det lilla på den resa, som ni kanske märker) :-)


Nu ska vi strax sova! Hoppas allt är väl med er vänner!

Kommentarer
Postat av: Anu

Två år - bra jobbat! Jag håller med om att det låter mer seriöst när man varit ihop i mer än två år (även om vi själva är uppe och nosar på tretton år, dock med vissa uppehåll...).

Sjukt, men 3000 låter ju JÄTTEDYRT när man vet hur lite ni brukar betala i vanliga fall - tills det slår en att 3000 är ju mer eller mindre "normalpris" här om man ska lyxa - och då ingår väl inte såå mycket! :-) Hoppas ni får ett romantiskt tvåårsfirande och att ni får uppleva mycket lyx!



Stor kram!

2012-06-14 @ 19:13:55
URL: http://jag-och-vi.blogspot.com
Postat av: Janina

Åh vad det låter mysigt!

Saknar dig syster, tack för dina söta kommentarer <3

2012-06-15 @ 00:09:26
URL: http://janin-aa.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0