Vi tar det lilla lugna

Tja ba!
 
Idag är det som bekant den 20 juli, vilket innebär att det är precis 4 månader sedan vi lämne ett iskallt Sverige! Ämen, vart tar tiden vägen? Fyra månader känns ju nästan som ett halvår, och ett halvår tycker jag låter väldigt länge..
 
Minns det som igår.. Vi satt på kvällen hemma hos Jonis mamma och var pirriga. Joni sov inte alls under natten, medan jag slumrade några timmar på soffan. Vi skjuts till Arlanda mitt i natten, i min gamla bil som jag precis gett min mamma. Tror klockan var ju 03 när vi lämnade Västerås. Var framme runt 5 på morgonen och där lämnade vi över våra vinterjackor som skulle transporteras tillbaka till vässan. Nu började det verkligen bli pirrigt! Jag skickade lite hejdå-sms och vi knäppte bilder på våra bleka nunor. Sedan flög vi till Berlin och fick hänga där i 7 timmar innan nästa flyg skulle ta oss till Phuket och Thailand. Kändes så konstigt att inte veta när man kommer tillbaka! Kändes nästan overkligt.
 
Vi har verkligen hunnit med massor och avverkat 3 länder (den delen av Borneo som vi är i nu tillhör Malaysia & där har vi ju redan varit) så därför blir det 3 länder fast det känns som fyra. Hursomhaver så har vi upplevt massor och ändå så har tiden gått i rasande fart.

Man tappar ju lite perspektivet när man reser såhär och har varken koll på hur mycket klockan är, vilken dag det är eller vilket datum. Så länge man inte ska med ett flyg så spelar det liksom inte någon roll vilken dag det egentligen är. Känns lite konstigt men vi är vana vi det nu!
 
Har inte så mycket annat att rapportera. Man tycker ju att vi borde veta vad som gäller vi det här laget, när det kommer till maten exempelvis. Men icke! Igår köpte jag en beefburger på ett lokalt matställe "för att jag var sugen". Har käkat så jäkla mycket kyckling så jag snart utvecklar vingar. Tänkte att jag vill prova på något nytt. Det straffas jag för idag - såklart! Magsjukan från helvetet är här igen och jag har haft magkramp hela dagen. Gått kanske 500 m totalt idag, bara legat sängen hela dagen. Så går det när man ska "testa gränser" and living on the edge! ;-)
 
Klagar inte så fasansfullt, man är ju van vid detta. Tråkigt är det litegrann, men sköt att vara en lat jäkel. I morgon tänkte jag bjucka på en mixed-photos-inlägg. Lite blandade bilder som ni ännu inte fått ta del av från både Malaysia, Phili och Thailand - det låter väl bra?

Ha det bra i Svea rike! Puss & Kram
 
Slänger in min favvobild så länge.. Visst är den cool?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0