Rör på oss sakta men säkert!

Hej kompisar. Hur mår ni?
 
Efter 15 dagar på samma hotell och i samma område har vi äntigen rört på oss. Det är det längsta vi har stannat på ett och samma ställe under denna resa, tyvärr lite ofrivilligt. Såklart hade vi velat röra på oss tidigare och utforska denna ö mer, men nöden har ingen lag, är man dålig så är man.
 
Ledsen att säga det, men jag är åter sjuk. Vill helst inte ta mig till en läkare, så hoppas att jag blir bra snart. Kanske är salmonella ellet nåt skit jag åkt på. Renligheten här är ju inte direkt tip top och hygienen inför matlagning tror jag inte funkar alls. Det är helt enkelt det som gör det, vi får i oss bakterier från maten helt enkelt. Och vad gör man, måste ju äta.
 
Är som sagt inte pigg alls men vi började verkligen tröttna på att vara på samma ställe. Vi har nu varit på bio 3 gånger på två veckor. Såg Spiderman 3, 3D, bra film!
Vi åkte i allafall vidare idag. Jag satt beredd med fingret på fönsterknappen och var beredd att räva ut från rutan vilken sekund som helst, mådde verkligen urkos purkos. Somnade till slut dock, utan någon incident. Vaknade till 2 timmar senare, och jisses vad vackert! Så fint har jag nog aldrig sett förut och satt bara och stirrade! Tänkte att jag kanske såg i syne eller drömde, men icke! Vi hade kört upp i ett berg och var på ca 2000 meters höjd. Utsikten var som ni kan ana, helt fantastisk! Natur, natur, natur så långt ögat kan nå. Och moln! Vi åkte först på sådan höjd att vi var jämte molnen, sedan vart det kritvitt! Vi åkte nu igenom molnen! Coolt! Och sedan slutligen åkte vi en stund och tittade ner på molnen. Det var så fint och jag är så glad att jag vaknade just då. Efter en stund var vi framme och nu har vi kommit till Ranau, ca 3 timmar ifrån Kota Kinabalu City som vi hängt i. 
 
Här är den stora grejen Kota Kinabalu mountain, ett 4000 meter högt berg som alla bestiger här. Två dagar tar det, och 1 natt sover man på litet hotell uppe i berget. Dag nr 2 börjar man klättra tidig morgon och på toppen väntar man sedan på den fantastiska soluppgången! Kan tro att det är fint! Osäker dock om vi kommer försöka oss på detta, inte i det skick jag är i nu i alla fall. Varför vi åkte hit, var iallafall för att dom har hot springs ute i skogen (djungeln). Man trekkar i djungeln, kliver över stora hängbroar som hänger på hög höjd, hoppas på att se mycket vilda djur och kommer slutligen fram till varma källor som man badar i. Ungefär som sådana som finns på Island, fast detta är i regnskogen då. Det ser jag fram emot!
 
Först ser jag dock fram emot att bli frisk! För att inte bli alldeles för lat och bara ligga i sängen, spenderar jag ca 50% av tiden med att springa fram- och tillbaka till toaletten. Måste ju ha lite variation! ;-)
 
Näej, hörrni! Sorry att bloggen bara handlar om kräks, toaletter och sjukdom just nu! Måste vara aptråkigt att läsa om. Skriver mest bara för att ni ska veta att vi lever och att vi inte struntar i bloggen och att leverera updates!
Så fort vi är back on track ska detta bli en spännande, rese-bild-blogg igen!
 
Sköt om er! Och västeråsare - ta det lugnt på Power Meet. Jag är glad att jag slipper skiten. Joni är ledsen över det. Att han missar "folkfesten" alltså, hans ord inte mina. Meeen - han hinner nåt annat år!
 

Slängkyss (ni minns det där om bacillerna)

Kommentarer
Postat av: Jooseppi.

Hallååå! Man blir ju lite orolig när du inte verkar
Bli frisk :/ nu kanske inte vårat rese-apotek
Hade varit så dumt iaf?

2012-07-09 @ 01:30:35
Postat av: Anu

Håller med Johanna - blir orolig över sjukerierna härborta! Kanske dags att uppsöka en civiliserad läkare? Ni vet, vitt sterilt rum nånstans? Ingen djungeldoktor... Krya på dig!!! Det är inte bra att gå med risig mage ständigt och jämt!
Sköt om er! Kramis.

2012-07-11 @ 02:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0