God morgon från ett soligt Singapore

Ja god morgon, vänner!

Som ni läser är vi i Singapore. Hit kom vi för drygt en timme sedan och nu käkar vi frukost på McDonalds. Tänk vad underbart det är att vara impusiv och spontan. Det är ju precis vad vi är.

För ett par dagar sedan kom vi helt enkelt på att vi ville lämna Borneo. Mycket fanns där att göra, men smakar det så kostar det som bekant. Och så gärna vill vi inte smaka.

Vi bokade helt enkelt ett flyg från Sandakan och flög till Malaysia och dess huvudstad Kuala Lumpur. Ett par timmar hade vi att avverka där igår kväll, sedan tåg vi nattåg som rullade midnatt mot Singapore. En varsin liten sovkoja med fönster & gardin blev vi tilldelade. Och trots att ACn pajade på natten så att det var varmt som bara den och att jag vid några tillfällen var helt säker på att tåget skulle spåra ur, så var det mysigt! Jamen, detta med spåra ur alltså. Man sov ju inte direkt djupsömn under denna resa, utan minst dagt lätt. Jag vaknar i alla fall till att väskan jag hade i sängen flyger ner i golvet (vi sov på bäddarna högre upp) och jag kastas fram- och tillbaka i sängen för att det var så guppigt, kändes dessutom som om tåget körde 350 km/h. Någon som har koll på hur snabbt tågen går egentligen?

Ja, hursom haver, efter att ha "pratat" med en malaysisk man född 1938 (detta vet jag eftersom han grundligt visade mig sitt pass samt passfoto) och lyssnat på diverse olika sånger, visslingar och böner under natten och morgonkvisten rullade vi till slut in på stationen här i Singapore. Snabba stämplar i passen och sedan begav vi oss mot bussen. Innan vi klev på bussen slog det dock oss att vi bara har MYR (malaysisk valuta) och inga singapore doller så det sket sig med bussen. Vi letade upp en bankomat och nu sitter vi bänkade framför datorerna på McDonalds.
 
Bildbomben kom heller inte in för några dagar sedan som ni märker. Men den kommer, den kommer. Vi har ju tid på oss.
 
Uppmärksammar min älskade även här via bloggen idag. Joni fyller 33 år idag och jag har tänkt att bjuda ut honom på fancy dinner ikväll i en skyskrapa med schysst utsikt, låter härligt va?
 
Puss & Kram



 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anu

--- G R A T T I S J O N I !!!! ---
Hoppas ni får en härlig dag och kväll i Singapore! Det jag minns mest när vi var i Singapore var fukten - man svettades på ställen man inte visste hade svettkörtlar! Men jag gillade stan och dess lite udda utsikt mot havet med alla containrar och lastfartyg. Minns att vi bodde i ett studentrum som vi fick låna av en kompis som pluggade där just då och att vi ofta åt på lokala hak där man satt på plaststolar a la rusta och liksom såg när de nackade den höna som skulle tillagas... huu :-)
Kram på er!

2012-07-26 @ 07:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0