En dag bra för själen

Hallå i stugan!
 
Idag är vi två glada mörtar, jag är extra glad. Min älskade kusin har fått en liten bebis idag, en son! Har lust att klappa igen ryggan, åka till flygplatsen och ta en one-way till Sverige, helst direkt till Västerås om det går. Vill så gärna träffa den lilla larven, men jag får tålmodigt vänta helt enkelt. Lite synd att vi inte är i Europa, då hade det varit så mycket enklare att åka hem på en weekend. Eller om kusin vitamin bara hade bott i Sydostasien, då hade det varit ännu enklare att ses. Well, stort grattis till mina kära familjemedlemmar i alla fall!
 
Idag har vi rådit om kropp & själ! Vi tog en promenad på ett par kilometer till ett lyxhotell här i Sandakan. Inte för att checka in om ni trodde det? Icke, sådana lyxfasoner har inte vi råd med. Vi betalde helt enkelt en slant för att ta del av deras rekreationsavdelning som det så vackert heter. 
 
Här hängde vi idag! Denna bild tog jag under en helikoptertur vi var på för några dagar sedan. Näej, skoja bara! Bilden är lånad från hotellets hemsida.
 
 
Solen gassade i dag och vi fick njuta av underbart väder! Joni hann knappt få på badbrallorna innan han smetat på solkräm, så glad var han för att vara i solen med badmöjligheter. Var ju som sagt ett par veckor sedan vi senast njöt av sola-och-bada-i-pina-colada dagar. Poolen har var i alla fall stor och inte särskilt fullproppad med ungar. En liten rutschkana fanns också som vi tog varsitt åk i. 
 
Varmt var det i alla fall och omgivningen var underbar! Ja, ni ser ju ovan på bilden hur mycket natur det är runtomkring. Precis så såg det ut och detta såg man från poolkanten. Joni låg som en äkta soldyrkare, blickstilla i solstolen och lapade sol. Vit som en snögubbe från solskyddsfaktor 50 (ingen aning varför han köpte så stark, bättre än inget sa han). Själv var jag som unge på julafton, otålig och rastlös. Badade, kollade lite på djungeln, kollade i menyn, åt glass, drack kaffe. Äej, men till slut sket jag i att det var blå himmel, 35 grader och solen gassade som aldrig förr. "Jag går och bastar, sa jag". -"Nu, frågade Joni". Japp, sa och knatade iväg, äntligen! Bara väntat på denna dag i typ en månad. Och eftersom Joni och alla andra turiser låg som packade sillar runt poolen behövde jag knappast oroa mig för att behöva dela bastu eller omklädningsrum med någon.
 
3 timmar höll jag på totalt. Bastade, duschade, satt i vilorummet, drack vatten. Bastade i ångbastun (inte riktigt min grej egentligen, tycker kallt där inne, men måste prova liksom när det ändå ingår i priset) duschade lite till, bastade mycket mer, skrubbade kroppen från topp till tå. Gick ut till Joni en sväng, satt där ett par minuter men tröttnade. Det hade börjat lite lite molningt, men det störde inte sillarna. Dom låg platt på rygg med näsan mot himlen och lapade UV. Jaja, jag styrde kosan mot bastun igen. Joni hade lyckats få tag på Wifi-koden så han var fullt upptagen med att surfa på nätet genom mobilen.

Själv kom jag på att jag inte vet nästa gång jag får basta igen så bäst att passa på liksom! Brassade på utav bara fan där inne. Hällde på skopa efter skopa vatten och sprang fort ut för att hämta mer vatten när det tog slut. Glasdörren hade immat igen för länge sen och under låren brände värmen från spikarna jag satt på, men det sket jag i. Var så jäkla skönt att basta!! La mig i vilorummet och slappade efter mitt bastumaraton, nynnade lite på en sång och var allmänt belåten. Fram kommer en mycket bekymrad engelsk kvinna och hukar sig över mig. Känner på min panna och frågar om jag mår bra, är jag svimfärdig och vill jag ha vatten? Behöver jag hjälp, frågar hon? Näej, svarar jag. Jag har bara bastat. "Jaha, du ser så medtagen ut så jag undrade om du verkligen mådde bra, svarade hon". Jodå, jag mår toppen svarar jag. Hon såg inte övertygad ut men gick därifrån. Antar att jag såg halvt galen ut, men det får jag leva med.
 
Nu är vi tillbaka på hotellet i alla fall. Åkte buss tillbaka till vårt hotell, vi var lite för trötta för att gå. Fast vi inte gjort så mycket, tänk vad bastun tar ut sin rätt på kroppen alltså. Vi åt en tidig middag och nu har vi bara slappat framför tvn. 
 
Kram från två som kommer sova som stockar i natt. Vet att jag kommer att göra det i alla fall.
 
 
Lånebilder (trodde ni inte va)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0