Veckans uppdatering

Hej på er!
 

Ja, det är så jag funderar på att kanske börja göra. Köra en eller två uppdateringar i veckan. För det första är det inte alls roligt att blogga just nu, känns som ett nödvändigt ont. För det andra finns det väl inte så himla mycket att skriva om egentligen...

Jag & Joni har blivit riktigt duktiga när det kommer till träning. Joni tränar oftar på morgonen och jag på eftermiddagen, i bland kör vi tillsammans. Denna veckan har jag tränat 4 eller om det är 5 pass, minns inte riktigt. Utöver det pluggar jag. Det är lite dit tiden går.

Visst, vi hänger på stranden lite då & då, någon dag i veckan.. Annars flyter det mesta på, vi njuter av lugnet efter att ha tokrest i 8 månader.

Till Jul åker vi upp till Chang Mai, som är Norra Thailand. Där är det kallare, en 23-25 grader kanske, som en svensk sommar skulle jag tippa. Vi kommer ju frysa som små fågelungar gissar jag, så det blir till att packa varmare kläder. Vi åker upp till Bangkok den 22 December, tillsammans med Uwe som äger huset vi bor i. Bil kommer vi är åka, så det blir lite roadtrip. Vi sover en natt i Bangkok och på självaste doppare dagen når vi alltså Chang Mai. Totalt är resan dit 180 mil. Tror dock inte att det tar på långa vägar lika lång tid som det brukar göra när man åker kommunala medel i dessa länder. Uwe kör lagom fort så det känns skönt!

I Bangkok kommer vi även att åka in till IKEA och käka julmat, yey! I LOVE IKEA som många av er säkert vet om.
Nyår vet vi inte riktigt vart vi ska fira. Vi kommer i alla fall ha åkt tillbaka till södra Thailand tills dess, för Uwe vill fira nyår här på Lanta. Får se om vi också gör det eller om vi åker till Phuket kanske, eller nåt åt det hållet. Söderöarna som är så populära ligger ganska nära Lanta allihop, så vi kan välja & vraka, lyxigt va? :-)
 
Ni kan väl skriva några rader i kommentarerna om hur ni har det där hemma? Läser att det är kallt och mycket snö! Hur mår ni annars då? Känner av det typiska jul-stressen som ofta infinner sig (för de flesta utom mig, som när jag är hemma, älskar julen)?
 
Nedan följer lite Lanta-bilder i blandad kompott!
 
 
 
 
 
Denna ö kallas "Homer Simpson". Ser ni att det ser precis ut som Homer som ligger & sover?
 
 
 
 
Utsikt från vår balkong

Kommentarer
Postat av: Anu

Ja, det är kallt! Brrr! Tvåsiffriga minusgrader är inte kul. Det kan stanna över tio minus tycker jag.
Julstressen är här ja! Vi ska fira hemma hos oss iår (igen). Skillnaden iår är att även Christians familj (hans föräldrar, syster med familj och mormor) kommer hit. Så vi blir många! Det ska bli mysigt, men det är en hel del att stå i för att det ska passa alla.
Ska nån dag inom kort försöka mig på att göra egna lådor tillsammans med min mamma och även din mamma. Om jag lyckas tajma oss alla. Annars gör jag det själv. För lådor SKA stå på bordet.
I dessa tider saknar jag dig mer än nånsin.
Kram!

Svar: Vad mysigt det låter, precis en sådan jul som jag också vill vara med om! Hoppas ni firar hos er nästa år också, och så hoppas jag att jag får komma också, det skulle ju vara underbart! Jag saknar er också, allihopa! Häftigt att du ska göra lådor! Faktiskt aldrig gjort, inte som jag minns i alla fall.. Säkert när jag var liten med mormor! Puss & Kram
Vi två

2012-12-09 @ 22:36:04
Postat av: Jessica

Minusgrader och mycket snö här hemma. Mysigt med mycket snö, men jag är redan trött på vintern och längtar till varmare breddgrader. Stressen har inte hittat hit än, intr på det personliga planet i alla fall. Värre är det på jobbet, stress med stort S bär man jobbar inom handeln ;).
Härligt att du ska få i dig lite julmat kring jul i alla fall, för kan tänka mig att det annars är svårt att få in den där julkänslan i plusgrader.
Bra jobbat med träningen, sliter på jag också här hemma :). Puss och kram <3

2012-12-10 @ 15:21:44
URL: http://dowhatittakes.blogg.se
Postat av: Madeleine

åh vilka fina bilder! Här i Stockholm är det mycket snö och lagom kallt,kaos i trafiken är det också men det är ju ingen nyhet precis :P
Vad duktiga ni är med träningen! Tänkte komma igång jag med så fort jag har kommit till rätta.
Ha det så bra!
Kram

2012-12-12 @ 04:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0