Tar det lugnt & skönt

Hello friends!

Hoppas ni mår finemang såhär dagen efter julafton. Fortfarande mätta i magen efter alla köttbullar? Glada över julklappar? Eller ångest inför årets fattigaste månad - januari - som snart kommer?

Här är allt prima ballerina i alla fall! Vi hade en mysig, om än lite speciell, dag i går. På dagen strosade vi omkring i en galleria, som inte var vidare mysig. Julkänslan infann sig icke och ett tag kände jag att vi nog kan skita i att "uppmärksamma" julen. Men sedan vart det bättre. Vi tog varsin timme till att leta julklappar till varandra, och det var kul! Jag älskar att shoppa, oavsett om det är till mig eller andra. Kanske mest till andra faktiskt, när jag tänker efter. 

Sedan satt vi i alla fall på ett internetkafé och tankade lite julfilmer. Vi köpte med oss lite godsaker (eller så mycket gott som går att hitta på ex. 7-eleven) och sedan for vi tillbaka till hotellet. Vi tände massa doftljus och hade ACn på kallt (16 grader och det är kallt för oss) och kurade i hop oss under täcket! Sedan slog vi på Kalles jul och det var så mysigt! Efteråt bytte vi julklappar! Jag fick en fläkt som man "laddar" genom att ha den i USB-utgången på datorn. När fläkten är i gång lyser den dessutom i olika texter såsom "I LOVE YOU" osv. Rolig julklapp och söt med texterna! Bra att ha om man hamnar i en varm buss också. Bara att plugga in i USBn och så blåser den för fulla muggar. Förutom det fick jag olika anisiktsmasker också, och en box med Kit Kat. 
 
Efter vår julklappsstund tittade vi på "Ett päron till farsa firar jul" och sedan sov vi som stockar. Riktigt mysig kväll hade vi! I dag har vi kör runt i stan och kikat, och vet ni? Vi hade en spa-avdelning på ett lyxhotell som vi ska vara på hela dagen i morgon! För 70 kr får vi använda stället hela dagen, och då finns en stor utomhuspool på taket, där man solar & badar, inomhus- och utomhus jaccuzzi, ett stort gym och TRE BASTU!! Två vanliga torrbastus, som vi använder oss av, och en ångbastu. Och det bästa av allt? Alla ligger ju såklart ute vid poolen och solar, så vad betyder det? Jag får bastun för mig själv! Moa ha ha, precis som jag vill ha det!

6 öppnar dom i morgon, och stänger 10 på kvällen. Får se om vi blir det hela dagen, kanske! :-)
 
Må så gott nu i juletiderna! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0