Chiang Mai

Hej på er, såhär dán för dopparedán!


Julen är strax här och även om vi inte riktigt kommer att fira den så som sig bör, uppmärksammar vi den såklart! Vi har åkt iväg på en liten semester förstår ni. I går steg vi upp tidigt i ottan och vid sextiden på morgonen lämnade vi Lanta. Tillsammans med vår granne Uwe har vi åkt bil 180 mil till Norra Thailand och är nu i Chiang Mai.
 
Efter att ha kört i ca 10 timmar i går, stannade vi i Bangkok. Vi åt varsin köttbulletallrik på IKEA, vilket var mumma! Sedan tog vi in på ett litet hotell och sov nog som stockar allihop!
 
I morse körde vi vidare och på eftermiddagen rullade vi alltså in i Chiang Mai. Tänk så snabbt det gick att åka 180 mil om vi jämför med hur det är att åka allmäna transprortmedel här i Asien.
 
Inget julfirande blir det alltså i den sanna bemärkelsen, men vi kommer i alla fall att ha lite julmys! Hela staden här är upplyst av granar och ljusslingor och det är riktigt mysigt & i gallerior spelas julsångerna varma. I morgon kommer vi alltså att strosa runt i en stor galleria och handla varsin julklapp till varandra. Vi har även laddat med Kalles jul, Ensam hemma 1 & 2 (som ju är ena riktiga julklassiker) och lite andra juliga filmer som vi ska kika på här på rummet. När vi var på IKEA passade vi även på att köpa doftljus med juliga dofter. Det är de små sakerna som gör det! :-)
 
Hoppas ni får en underbar jul där hemma! Mer rapportering om vår semester & vår egna lilla special-jul kommer i dagarna!

Stor kram till er & just ni saknar vi er extra mycket!

Kommentarer
Postat av: Anu

Och vi saknar er! Jättejobbigt såhär i juletider. Igår tittade jag och Michaela på tv och då kom programmet "Överraskningen" där en kille som heter Niklas hjälper ett barn att göra en överraskningsmåltid till någon. Igår var det en liten söt flicka som gjorde en överraskningsfika till sin kusin och jag grät floder. Michaela fattade ingenting och klappade om mig frågade varför och jag kunde bara hulka fram -"jag.. saa-aknar MIN kusin..." och så bölade jag lite till. Usch så jobbigt! Känns som en tröst dock att veta att ni har det bra!
Här har vi fullt hus. Christians föräldrar och mormor och hans syrra med familj är här, och imorrn kommer mina föräldrar och bröder. På kvällen kanske Päivi kommer förbi en sväng - vi får se.
Tänker på er och önskar ni vore här med oss! Pussochkram!

Svar: Åh jisses vad jag saknar min kusin också!! Och vad underbart det låter med en sådan stor familje-jul! Precis så som jag vill ha det. Hoppas ni firar så igen så vi alla kan fira tillsammans, vilken dröm! :-)
God jul till er & hälsa till alla som är där hemma hos er! STOR KRAM och massa kärlek!
Vi två

2012-12-23 @ 20:39:53
Postat av: Emilia

God jul till dig min fina syster<3
Hoppas du får världens bästa julafton med din kära!

2012-12-24 @ 14:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0