Semestertider

Hej & hallå!

De senaste dagarnas inaktivitet här på bloggen beror på att vi befunnit oss på grannön Lombok, där det inte fanns nät så långt lilla ögat kunde nå. Efter en natt där åkte vi vidare mot Gili öarna, närmare bestämt Gili Air. Här var det mysigt & lugn stämning. Däremot innebär mysigt på stranden också dyrare, vilket vi inte tycker om. Dessutom har vi efter 5 månader sett så många stränder och "mysiga ställen" så vi numera inte riktigt gapar med öppen mun när vi kommer till ett "paradis". Det var fint, men kostade helt enkelt för mycket. Internet gick inte heller att leverera, så det blidde inte mycket blogga där heller.

Sedan igår är vi åter tillbaka på Bali. Vi har verklligen varit i valet & kvalet nu. Vi har två veckor kvar på vårt indonesiska visum, och egentligen är vi ju inte strand- och soldyrkare. Hellre resa runt och se vad landet har att erbjuda. Vi pratade mycket om att flyga till Java, eller rättare sagt till huvudstaden Jakarta och sedan därifrån flyga vidare till Sumatra. Vi tänkte se regnskogen och orangutangerna. Däremot innebär detta flygande en kostnad på drygt 1000 kr per skalle och efter det resekostander i Sumatra samt mat & boende. Pengar som vi gärna inte lägger ner. Vi har därför helt sonika bestämt oss för att skita i att resa vidare i Indonesien, kanske lite längre fram, någon annan gång.

Just nu tänker vi ta semester! De senaste 2 veckor har vi rest fram- och tillbaka, med bil & båtar, och till och med häst och vagn. Några nätter sov vi ju i bilen också. Vi har verkligen sett och upplevt en hel del, men inte riktigt hunnit vila, ta det lugnt och njuta av stranden och havet, inte så mycket i alla fall.
Med det sagt tar vi nu alltså semester från resandet. Vi befinner oss i Legian, strax utanför Kuta (hektiskt turistområde) och vi har hittat ett billigt litet hotell. Här ska vi nu stanna i hela två veckor, på samma ställe dessutom. Och nu kör vi turistlivet rakt igenom. Vi packar solväskan och drar till den fullproppade stranden, vi käkar biff på restaurang på kvällen och senare får vi tånaglarna målade på spaát runt hörnet, i alla fall jag, vet inte om Joni vill ha de målade.

Resterande indonesienveckor kommer här på bloggen alltså innefatta de sedvanliga turistbilderna alla på facebook lägger ut. Ni vet - obligatoriska "jag ligger på stranden och njuter av livet-bilden"  samt"Vi lever livet på kvällen med fest & galej" och lite sådant smått och gott. Det blir bra det!

Ha det gott därhemma, nu tar vi semester! Hej på er.