Planering och solbruna ben

Hello friends!

En liten uppdatering från soldyrkarna. Vi gör inte så mycket mer för tillfället om dagarna, än just slappar i solen. Vi bor ca 5 minuters promenad från den stooora stranden och har blivit lite bundis med grabbarna som håller i solstolarna, så vi får helt OK pris på dom. Där ligger vi som tvättäkta turister, smörjer med sololja och blickar hoppfullt mot skyn. Kroppen (eller snarare huden) fattar snabbt galoppen och pepparkaksfärgen har redan börjat visa sig.
 
Eftersom dagarna inte genererar så mycket mer än sol & bad, mat och vila så antar jag inte att ni är intresserade av att läsa om det varje dag? Därför uppdateras inte bloggen så flitigt just nu. Vi har ju inte heller internet på hotellet där vi bor, och de ställen vi hittills har lånat nät av går det lagom sakta på, av den anledning får ni inte heller se så mycket bilder. Vi har tänkt ta oss till ett tvättäkta internetcafé (istället för barer med Wifi) någon dag, där nätet går supersnabbt. Där och då ska jag slänga in en hel drös med bilder från de senaste veckorna.
 
Planeringsdags är det ju också! Hittills har vi haft en ganska tydlig resplan och följt den förvånansvärt bra. Nu däremot, är vi inte så säkra på vart vi ska. Vår tremånaders-anhalt stavas ju Laos - Kambodja - Vietnam. Problemet är bara är himlen fullkommligt har öppnat sig där (det är helt enkelt monsunperioden) vilket innebär att det regnar mycket och inte ens alla vägar går att åka på. Just nu regnar det i princip i hela SOA (sydostasien) bortsett från Indoniesien (som vi måste lämna om drygt en vecka), öarna i thailand som vi redan besökt, Koh Samui/Koh Phangan samt Borneo. Vi vill ju till ställen vi inte varit på, istället för att ranta runt på samma ställen. 
 
Vi har ju funderat mycket på Kina och det är en riktigt svår nöt att knäcka det där. När vi var i Borneo träffade vi en fransk tjej som bor i Shanghai i Kina och hon bjöd oss dit. Hon vill guida oss i Shanghai och vi får även bo hos henne. Klappat och klart tänker ni, bara att åka? Visst, men det kostar så förbannat. Att ta sig från Bali till Kuala Lumpur (där de billiga flygen går ifrån) vidare till Kina och tillbaka till Laos dit vi tänkt åka efter Kina, kostar runt 4000 :- per skalle. Inte så mycket pengar egentligen , om man jämför vad folk lägger på solsemester eller vad det kostar att åka från Sverige och hit. Men det är ändå mycket pengar för oss som hela tiden måste ha budget i åtanke. Vi har inte bestämt oss helt och hållet! Personligen känner jag ibland att vi hoppar över Kina, om jag tänker ekonomiskt. Upplevelsemässigt känner jag dock att jag vill dit, kosta vad det vill! Nu står vi alltså där, och ska avgöra om vi ska tänka med förnuftet eller med hjärtat.
 
Jag förespråkar lite det tänket att hjärtat gärna får styra istället för hjärnan ibland. Det blir kanske inte alltid lika välorganiserat eller sådär vuxet tryggt som man ofta uppmanas att leva efter, men å andra sidan.. Vi lever ju bara en gång så vitt jag vet. Lika bra att leva fullt ut då! Jag hoppas på Kina i alla fall, återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0